• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۲۶
  • شناسه خبر: 37118

وصول هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان زنجان/ ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به انجام فعالیت های معدنی و اکتشافی اختصاص می یابد

در ده ماهه سال جاری، یک هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شده است. طبق قانون ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان های توسعه ای سرمایه گذاری در راستای انجام فعالیت های معدنی و اکتشافی اختص ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اعلام کرد: در ده ماهه سال جاری، یک هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان زنجان وصول شده است.

گلشنی گفت: کل حقوق دولتی وصول شده معادن استان در سال جاری هزار و ۴۷۶ میلیارد تومان می باشد که بدون احتساب معدن انگوران بالغ بر ۱۲۶ میلیارد تومان است.

وی افزود: ۸۹ تضمین اخذ شده در این راستا در سال جاری اخذ شده است.

گلشنی در خصوص محل های هزینه کرد حقوق دولتی معادن نیز گفت: طبق قانون ۶۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به سازمان های توسعه ای سرمایه گذاری در راستای انجام فعالیت های معدنی و اکتشافی اختصاص می یابد.

مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی به استان جهت ایجاد زیرساخت های معدنی از قبیل ایجاد راه و … اختصاص می یابد گفت: ۱۲ درصد به منابع طبیعی در راستای تعمیر و اصلاح تخریب اراضی ملی منابع طبیعی تعلق می گیرد.

وی افزود: ۵ درصد از سهم باقیمانده به صندوق بیمه فعالیت های معدنی جهت ارائه تسهیلات به فعالین معدن و ۳ درصد به نظام مهندسی معدن اختصاص می یابد.

گلشنی گفت: طبق قانون مسئولیت وصول حقوق دولتی معادن با اداره کل صمت می باشد و پس از واریز حقوق دولتی معادن به خزانه ، پیگیری وصول و هزینه کرد آن بر اساس سهم قانونی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی با نظر استاندار محترم می باشد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست