• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۱-۲۸
  • شناسه خبر: 37154

افتتاح خط تولید لوله خون‌گیری تحت خلا در خدابنده/ واردات لوله‌های خونگیری خلا در کشور سالانه ۱۰ میلیون دلار هزینه دارد

خط تولید لوله خون‌گیری تحت خلا در خدابنده افتتاح شد.این خط تولید ظرفیت تولید لوله‌های خام نزدیک به ۲۵۰ میلیون عدد در سال را دارد. سالانه ۱۰ میلیون دلار ارزبری واردات لوله‌های خونگیری خلا در کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» در جریان سفر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور به زنجان، خط تولید لوله خون‌گیری تحت خلا در خدابنده افتتاح شد.

ابوالفضل میرجلیلی، مدیر عامل خط تولید لوله خون‌گیری در این خصوص گفت: خط تولید لوله خون‌گیری تحت خلا ظرفیت تولید لوله‌های خام نزدیک به ۲۵۰ میلیون عدد در سال را دارد و اکنون سالانه ۱۰ میلیون دلار ارزبری واردات لوله‌های خونگیری خلا در کشور صورت می‌گیرد.

میرجلیلی گفت: راه‌اندازی این پروژه سال ۱۴۰۱ آغاز شده است و این کار با سرمایه‌گذاری سه و نیم میلیون دلاری ارزی و ۶۰۰ میلیارد ریالی انجام شد.

وی افزود: ظرفیت تولید لوله‌های خام نزدیک به ۲۵۰ میلیون عدد در سال است و اکنون سالانه ۱۰ میلیون دلار ارزبری واردات لوله‌های خونگیری خلا در کشور صورت می‌گیرد که با توجه به ظرفیت ایجاد شده می‌توانیم نزدیک به یک سوم از این ارزبری را کاهش دهیم، اغلب آن را از داخل تامین کرده که خود صرفه‌جویی ارزی را به دنبال دارد.

میر‌جلیلی با بیان اینکه فاز اول این پروژه افتتاح شده است افزود: با توجه به ظرفیت خطوط تزریق در سال آینده بحث اضافه کردن خط با نگاه صادراتی خواهد بود و این مهم را پیگیری خواهیم کرد تا بتوانیم یک ظرفیت صادراتی خوب را برای کشور داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به خط افتتاح شده و کیفیت محصول تولیدی قابل رقابت با محصولات مشابه دیگر است و طبق برنامه ریزی ها ۳۰ درصد ظرفیت به بخش صادرات اختصاص خواهد یافت.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست