• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۲-۰۱
  • شناسه خبر: 37190

نصب داربست و بنرهای بزرگ تبلیغاتی فقط در محل ستاد های اصلی و فرعی نامزدها مجاز است/ فرمانداری‌ها موظف به جمع آوری اقلام و آثار تبلیغاتی غیر مجاز هستند

کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی صرفا مجاز به چاپ و نصب اقلام تبلیغاتی حداکثر در ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ بوده و تصاویر بزرگتر صرفا در محل ستاد های اصلی و فرعی نامزدها مجاز می باشد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل رفیعی، رییس ستاد انتخابات استان زنجان در جلسه هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان اظهار کرد: استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها امکان پذیر است و هیأت بررسی تبلیغات استان، بیش از ۵۰ مورد از فهرست امکانات دولتی را بر اساس قانون مشخص کرده و برای استفاده تبلیغاتی نامزدها مبتنی بر اصل برابری فرصت تبلیغاتی و عدالت انتخاباتی در اختیار نامزدها گذاشته است.

رفیعی گفت: در مواد ۷۰ تا ۸۵ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، به مباحث تبلیغاتی و ضوابط آن و نیز جرائم تبلیغاتی و انتخاباتی اشاره شده ، به نامزدهای نمایندگی مجلس توصیه کرد حتما این مواد را مطالعه و هواداران نیز توجیه شوند چرا که مسئولیت اقدامات هواداران نیز متوجه شخص نامزد می باشد.

وی افزود: کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی صرفا مجاز به چاپ و نصب اقلام تبلیغاتی حداکثر در ابعاد ۱۰۰ ×۷۰ بوده و تصاویر بزرگتر صرفا در محل ستاد های اصلی و فرعی نامزدها مجاز می باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ضمن تاکید بر رعایت قانون و دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها، از آنها خواست از نصب داربست و بنرهای بزرگ در سایر نقاط شهرها و روستاها خودداری کنند زیرا این اقدام تخلف بوده و فرمانداری‌ها موظف به جمع آوری اقلام و آثار تبلیغاتی غیر مجاز می باشند.

رفیعی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف در این دوره از انتخابات برای تمامی کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های تلویزیونی از جمله پخش فیلمهای تبلیغاتی نامزدها، و نیز پخش مناظرات ، کمک شایانی به شناخت مردم از سوابق، برنامه ها و توانمندی‌های کاندیداها خواهد کرد ضمن اینکه امکانات دولتی مانند سالن های همایش و ورزشی شهرها و روستاها برای استفاده در برنامه های تبلیغاتی کاندیداها و هوادارانشان تعیین و اعلام شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز محلهایی برای نصب آثار و اقلام تبلیغاتی کاندیداها فراهم آورده اند.

وی با بیان اینکه رعایت قانون برای نامزدها قوت گرفته است گفت: نامزدهای متخلف که این موضوع را در نظر نگیرند و خلاف مواد قانونی عمل کنند ، باید منتظر برخورد های قانونی باشند.

رئیس هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان زنجان گفت: مشارکت مردم مهمترین اصل در انتخابات است و زیرساخت‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات ایجاد شده است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست