• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۲-۰۹
  • شناسه خبر: 37298

تعلیق و برکناری ۲ نفر از مدیران شهرستانها به دلیل تخلفات انتخاباتی به دستور استاندار زنجان

در پی تخلف ۲ نفر از مدیران شهرستانهای استان زنجان از قانون انتخابات، استاندار زنجان دستور تعلیق و برکناری آنها را صادر کرد. این تخلف مربوط به مواد ۷۳و ۷۵قانون اتتخابات مجلس شورای اسلامی است.


به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان از تعلیق ۲ نفر از مدیران استان به دلیل تخلف از قانون انتخابات خبر داد.

رفیعی گفت: ۲ نفر از مدیران شهرستانهای استان زنجان به دلیل عدم رعایت مواد ۷۳ تا ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مسئولیت‌های خود تعلیق شدند.

وی افزود: طبق قانون انتخابات عدم رعایت مفاد این مواد، جرم انگاری شده است، گزارشات مراجع نظارتی، برای رسیدگی به تخلفات مدیران مذکور به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع گردیده است.

رفیعی با بیان اینکه مجموعه عظیمی از مدیران و دست اندرکاران خدوم استان و شهرستانها، از چندین ماه قبل با تلاش شبانه روزی در صدد برگزاری سالم و مطلوب انتخابات در ۱۱ اسفند هستند گفت: در راستای اجرای قانون و راهبرد بی طرفی و امانتداری در انتخابات، جرائم و تخلفات احتمالی انتخاباتی مدیران و دست اندرکاران و نیز نامزدها با جدیت توسط مراجع و نهادهای ذیربط رصد و با متخلفین برخورد خواهد شد.
گفتنی است براساس ماده ۷۳قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انجام هرگونه فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقوقی وابسته به آن‌ها در ساعات اداری و همچنین هرگونه استفاده از جایگاه، عنوان، مقام یا موقعیت اداری و سازمانی توسط کارکنان نهاد‌های مذکور برای فعالیت یا تبلیغات انتخاباتی ممنوع است و مرتکب به مجازات نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی و انفصال موقت از خدمات دولتی از شش ماه تا یک سال محکوم می‌شود.

در ماده ۷۵ این قانون نیز به صراحت بر بی طرفی کارکنان درطول مدت مسئولیت خود در فرآیند انتخابات تاکید شده است و براساس آن رؤسای قوای مجریه و قضائیه و معاونان و مشاوران آنها، اعضای شورای نگهبان، معاونان و مشاوران رئیس مجلس، ائمه جمعه دائمی و موقت، وزرا و معاونان و مشاوران آنها، کارکنان نیرو‌های مسلح، رئیس و اعضای هیأت‌های نظارت، هیأت‌های اجرائی و ستاد انتخابات در کلیه سطوح، استانداران، سفرا، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آن‌ها و بازرسان و سایر دست‏اندرکاران امور اجرائی و نظارتی انتخابات در طول مدت مسؤولیت در فرایند انتخابات موظفند، در ساعات و محیط اداری و غیراداری بی‏طرفی کامل را حفظ نمایند و نمی‏‌توانند به‌نفع یا به ضرر نامزد‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی در انتخابات و مواضع آن‌ها اقدام یا اعلام‌‏نظر کنند.

مسئولین استان هنوز به طور رسمی نام این دو مدیر برکنارشده را اعلام نکرده اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست