• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۲-۱۱
  • شناسه خبر: 37338

تخلفات تاثیرگذار در این انتخابات نسبت به انتخابات گذشته کمتر بود/ تا کنون ۳نفر از مدیران  متخلف در استان برکنار شده اند

تاکنون ۳ نفر از مدیران به دلیل تخلفات برکنار شده اند و گزارشات دیگری هم داریم که بررسی و تصمیم درخصوص آنها انجام خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمدجواد محمدی، رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با حضور در کمیته اطلاع رسانی انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع نظارت بر انتخابات یک موضوع با اهمیت است  و براساس اصل ۹٠ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات برعهده شورای نگهبان است.

محمدی گفت: حدود ۳هزار و ۵٠٠نفر از ناظران ما را در برگزاری انتخابات امروز یاری می کنند.

وی افزود: نظارت بر انتخابات شامل قبل، حین و بعد از انتخابات است و  این انتخابات جزو انتخاباتی است با کمترین مشکل برگزار می شود و روند انتخابات به شکل مطلوب پیش میرود و با مشارکت مردم این حلاوت بیشتر خواهد شد.

محمدی گفت: نظارت و اجرا در انتخابات هردو مردمی است و در انتخابات جمهوری اسلامی این یک اصل است و سازوکار انتخابات در کشور به گونه ای است که  کاملا مردمی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی گزارش شده و اقدامات لازم صورت گرفته گفت: امروز نیز یک مورد تخلف از سوی مدیران اتفاق افتاده که اقدامات لازم صورت گرفت.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان با بیان اینکه تخلفات تاثیرگذار به آن شکلی که در انتخابات گذشته بوده کمتر است افزود: ضابطین قضایی تخلفات انتخاباتی را گزارش می کنند و ما  به مراجع قضایی ارجاع می دهیم ضمن اینکه امکان دارد ستاد انتخابات استان هم  برخوردی را ترجیح بدهند و اعمال کنند. 

محمدی گفت: در موارد تخلف اخیر هم موضوع بی طرفی از طرف مسئولین رعایت نشده بود.  درصورتی که مرّ قانون و اصل بی طرفی را باید رعایت کنند. 

وی با بیان اینکه مردم از طریق سامانه «مردم ناظر»  تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مجریان و ناظران را می توانند گزارش کنند گفت: یکی از اعضای هیئت نظارت یکی از شهرستان های استان را بر اساس همین گزارشات برکنار کردیم. 

محمدی گفت: تاکنون ۳نفر از مدیران به دلیل تخلفات  برکنار شده اند و گزارشات دیگری هم داریم که بررسی و  تصمیم درخصوص آنها انجام خواهد شد.

رییس هیئت نظارت بر انتخابات استان زنجان تاکید کرد: بی طرفی  چه از طرف ناظرین و چه ازطرف مجریان باید رعایت شود و در این خصوص با کسی تعارف نداریم. وظیفه ما این است که مستندات تخلفات را جمع کنیم و به شورای نگهبان ارسال کنیم و در مورد بررسی صلاحیت ها شورای نگهبان اظهار نظر خواهد کرد.

وی گفت: مستند کردن خرید و فروش رای  سخت است چون  این اتفاق بیرون ز شعبه اخذ رای  می افتد و امسال برای پیشگیری از این تخلف، به ناظران تاکید کردیم که کسی اجازه تصویربرداری از برگه را ندارد.

محمدی تاکید کرد: در انتخابات گذشته این اتفاق می افتاد که برخی از نامزدها بعد از اعلام نتایج  نهایی، هجمه به صحت انتخابات وارد می کردند و نسبت به نتیجه انتخابات تمکین نداشتند به همین دلیل به نامزدهای این انتخابات هم توصیه می کنیم که  اخلاق را رعایت کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست