• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۲-۱۲
  • شناسه خبر: 37360

آخرین جزئیات انتخابات در استان زنجان/زنجانی ها به «مصطفی طاهری» دوباره اعتماد کردند

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مصطفی طاهری با کسب ۴۴ هزار و ۹۲۶ رای و کسب ۲۷.۲۵ درصد آراء به عنوان منتخب نخست شناخته شده و نبی‌اله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و محمد اسماعیلی با ۱۸ هزار و ۳۸۰ رای در دور دوم به رقابت خ ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در نشست خبری برای اعلام نتایج شمارش آرای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان اظهار کرد: نتایج اولیه این انتخابات طبق جلساتی از طریق شعب که به سامانه انتخابات اعلام شده است را اعلام می کنیم ولی آمار نهایی منوط به تجمیع گزارش ها و تایید هیات نظارت استان است.
رفیعی با اعلام آمار آرای کاندیداهای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: طبق گزارشات واصله، حجت الاسلام جواد جعفری با ۱۹۳هزار و ۷۲۲ رای و کسب ۶۵٫۸۸ درصد آرا به مجلس خبرگان راه پیدا کرد. همچنین حجت الاسلام اسماعیل نوری با ۱۰۰ هزار ۳۴۴ رای و کسب ۳۴٫۱۲ آرا نفر دوم شدند. آگهی رسمی توسط فرمانداری زنجان منتشر خواهد شد.
به گفته رفیعی در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه منصور علیمردانی ۲۳هزار و ۸۶۴ رای و ۳۱ درصد آرا منتخب مردم و سید جمال طاهری با ۲۰ هزار و ۴۵۴ رای و کسب ۲۶٫۰۶ ارا نفر دوم اعلام شد.
در حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود نیز سید جمال موسوی با ۲٠هزار و ۸۶۱ رای و ۵۲٫۳۲ درصد مجموع آرا منتخب مردم است و امیر نظری با ۱۱ هزار و ۹۴۴ رای و ۳۰ درصد آرا موفق به راهیابی به مجلس نشدند.
در حوزه انتخابیه خدابنده نیز هیچ کدام از کاندیداها واجد راهیابی به مجلس نشدند و ۲ نفر از کاندیداهایی که بالاترین رای را دارند به مرحله دوم را یافتند. در این حوزه انتخابیه سعید رفیعی با ۱۶هزار و ۹۴۱ رای و ۱۸٫۲۶ درصد آرا و احمد بیگدلی با ۱۴ هزار و ۴۵۱ رای به مرحله دوم راه یافت.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ادامه داد: در حوزه انتخابیه زنجان و طارم هنوز ۱۰ صندوق شمارش نشده ولی تا این لحظه مصطفی طاهری با ۴۴هزار و ۹۲۶ رای و کسب ۲۷٫ ۲۵ درصد آرا به عنوان منتخب به مجلس راه یافت و نبی اله محمدی با ۲۶ هزار و ۷۸ رای و کسب ۱۶٫۸۲ درصد و محمد اسماعیلی با ۱۸هزار و ۳۸٠ رای و کسب ۱۱٫۱۵ درصد به مرحله دوم راه یافتند.
وی افزود: جزییات نتایج سایر کاندیداها نیز توسط فرمانداری ها توسط اگهی منتشر خواهد شد و نتایج نهایی منوط به تایید شورای نگهبان و مرحله دوم انتخابات نیز یک ماه آینده برگزار می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست