• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۲-۲۱
  • شناسه خبر: 37452

آبرسانی به ۱۵۷ روستا در مرحله دوم طرح آبرسانی به روستاهای زنجان/ ۶۶ روستا در دوسال اخیر با مشارکت خیرین آبرسانی شده است

در طرح آبرسانی به روستاها در زنجان، ۵۷ روستا در مرحله اول انتخاب شد و در مرحله دوم قرار است در ۱۵۷روستای استان طرح آبرسانی اجرا شود.

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب استان زنجان در جریان بازدید خبرنگاران از طرح آبرسانی به روستاهای زنجان اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم،  طرح آبرسانی به روستاها آغاز شد و در مرحله اول ۱٠ هزار روستا را در کشور شامل می شد.

اکرمی گفت: در زنجان ۵۷ روستا در مرحله اول انتخاب شد و در مرحله دوم قرار است در ۱۵۷روستای استان طرح آبرسانی اجرا شود.

وی افزود: کارفرما و بهره بردار این طرح سازمان آب و فاضلاب و مجری طرح نیز قرارگاه سازندگی است و استان زنجان اولین  استانی است که مرحله اول این طرح را تمام کرده است.

اکرمی با بیان اینکه تنش آبی در ۲۲۶روستا در استان حل شده است گفت: ۶۶ روستا در دوسال اخیر با مشارکت خیرین آبرسانی شده است.

گفتنی است؛ روستای چورزق با ۴۵٠خانوار یکی از روستاهایی است که طرح آبرسانی در آن اجرا شده است که به گفته اهالی این روستا، قبل از اجرای طرح آبرسانی، مشکلات زیادی از جهت بی آبی داشتند که دو سال است با اجرای این طرح، در تمام روز از آب شرب استفاده می کنند البته در سه ماه تابستان در طول روز به دلیل کمبود آب چندساعت دسترسی دارند.

روستای احمدکندی نیز یکی دیگر از روستاهایی است که این طرح در آن اجرا شده و به گفته اهالی روستا، از لحاظ تامین آب نسبت به گذشته شرایط بسیار بهتری دارند، البته به گفته سازمان آب و فاضلاب این روستا یکی از روستاهای پرمصرف آب است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست