• تاریخ: ۱۴۰۳-۰۱-۲۹
  • شناسه خبر: 37757

بخش خصوصی با تعطیلی پنج‌شنبه ها مخالف است/ با تعطیلی پنج شنبه ایران فقط ۳ روز فرصت تعامل اقتصادی با دنیا را خواهد داشت‌

بخش خصوصی استان با تعطیلی پنج‌شنبه مخالف است چون با تعطیلی پنج‌شنبه و با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بسیاری از کشورهای دنیا، ایران فقط ۳ روز فرصت تعامل اقتصادی با دنیا را خواهد داشت‌.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» صمد یوسفی اصل، رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به مصوبه تعطیلی پنج شنبه ها اظهار کرد: بخش خصوصی استان با تعطیلی پنج‌شنبه مخالف است چون با تعطیلی پنج‌شنبه و با توجه به تعطیلی روزهای شنبه و یکشنبه در بسیاری از کشورهای دنیا، ایران فقط ۳ روز فرصت تعامل اقتصادی با دنیا را خواهد داشت‌.

یوسفی گفت: بخش خصوصی استان زنجان این درخواست را از دولت دارد که ابعاد مختلف و اثرات نامطلوب این تصمیم در فضای اقتصادی کشور را مدنظر قرار داده و به جای پنج‌شنبه روز شنبه تعطیل شود، تا اختلاف روزهای تعطیلی ما با سایر کشورها به حداقل برسد‌، بنابراین درخواست ما از استاندار و نمایندگان مجلس این است تا این مطالبه فعالان بخش خصوصی را در دولت مطرح نمایند.

وی همچنین با اشاره به نقش انجمن های تخصصی در تبیین برنامه‌های کاربردی در فضای اقتصادی گفت: استان زنجان در حال حاضر ضمن برخورداری از انجمن‌های مختلف، همچنان سعی در تقویت اثرگذاری آنها و تشکیل انجمن‌های تخصصی دیگر در استان دارد و در همین راستا می‌توانیم ۸ عضو از بخش خصوصی را نیز به این جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اضافه و تلاش کنیم شرایط حضور تشکل‌ها و انجمن‌ها در جلسات هموار شود.

گفتنی است بعد از تصویب تعطیلی پنج شنبه ها در کمسیون اجتماعی مجلس، اتاق بازرگانی تهران نیز در بیانیه‌ای در مورد تعطیلی پنجشنبه به‌جای شنبه‌ها عنوان کرد که تصمیمی گرفته شده که نشانه عدم باور قلبی و ذهنی به‌بخش خصوصی است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست