• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۲
  • شناسه خبر: 4100

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی

پیام ملت– رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تسهیلاتی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار از ابتدای سال تا کنون بصورت سرمایه ثابت تخصیص یافته است. ناصر فغفور ...

پیام ملت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تسهیلاتی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی و صنعتی با بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار از ابتدای سال تا کنون بصورت سرمایه ثابت تخصیص یافته است.

ناصر فغفوری در بیست و هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: در مجموع ۵۶۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهایی با نیروی کار کمتر از ۱۰۰ نفراعطا شده است.

وی با اشاره به نتایج بررسی های انجام شده توسط کمیته نظارت بر طرح رونق تولید در بخش صنعت افزود: بر اساس گزارشات این کمیته، از مجموع واحد تولیدی غیر فعال ۹ واحد با دریافت تسهیلات طرح رونق بصورت کامل احیا شده و برای ۹۹ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطر نشان کرد: از میان واحدهای تولیدی نیمه فعالی که افزایش ظرفیت داشته اند، در ۳۴۱ واحد صیانت از اشتغال موجود صورت گرفته و ۲۳۵ اشتغال جدید نیز ایجاد شده است.

فغفوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی وپروژه‌های بهره برداری شده در طول ایام دهه فجر بیان کرد: این پروژه‌های در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد تومان اجرا شده و از ۱ هزار و ۱۰۰ فرصت شغلی پیش بینی شده، اشتغالزایی برای ۹۰۰ نفر تحقق یافته است.

وی به طرح‌های افتتاح شده استان در ایام دهه فجر سال‌جاری اشاره کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی شرکت‌های گلرنگ، صنایع زنگان پارت قطعه، شرکت تولیدکننده عایق‌های الکتریک پارس، ماد ماشین عدل زنگان، نیل پاد ابهر، ترکیب پردازان، آرتیمان الکتریک، نیلگون نگار پارسیان، کیلوس، سونار چوب و زلال نوش ایجرود از جمله این طرح ها می باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین افتتاح طرح توسعه صنعت روی زنگان، افتتاح موزه دائمی فرش، شروع فعالیت مجدد کارخانه آرد سلطانیه و آغاز عملیات تولیدی گچ سفید نیز به بهره برداری رسیده اند.

فغفوری افزود: از ظرفیت اشتغال موجود در ۱۵ واحد تولیدی استان صیانت شده و ۱۷ طرح نیمه تمام با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز با ادریافت تسهیلات حمایتی راه اندازی شده اند.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سرمایه گذاری صنعتی استان از ۱.۶۹ درصد به بیش از ۲.۱۴ درصد، اظهار داشت: در پاییز سال ۹۵ حجم سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و این درحالی است که در سطح کشوری این میزان برابر با ۲۴۷ هزار میلیارد تومان است.

این مسئول حجم سرمایه گذاری صنعتی استان زنجان در اسفند ماه سال  ۹۲ را حدود  ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی بود که حجم سرمایه گذاری صنعتی در سطح کشور ۱۴۸ هزار میلیارد تومان در آن مقطع زمانی گزارش شده بود.

فغفوری همچنین حجم سرمایه گذاری صنعتی استان در سال ۹۳ را بالغ بر ۲هزار ۸۴۰ عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری ظرف مدت یکسال از۱/۶۹ درصد به ۱.۷۵ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست