• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۰۳
  • شناسه خبر: 4126

عموم اصناف به برگزاری مکرر نمایشگاه فرش اعتراض دارند

پیام ملت– رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: امسال در کنار برگزاری هرنمایشگاهی حتی نمایشگاه صنایع غذایی، نمایشگاه فرش هم برگزارشد و همین امر سبب اعتراض اصناف زنجانی شد. رحیم حاج نایبی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، ...

پیام ملت رئیس اتاق اصناف استان زنجان گفت: امسال در کنار برگزاری هرنمایشگاهی حتی نمایشگاه صنایع غذایی، نمایشگاه فرش هم برگزارشد و همین امر سبب اعتراض اصناف زنجانی شد.

رحیم حاج نایبی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، اظهار کرد: با  توجه به اعتراض عموم کسبه و اصناف در خصوص برگزاری نمایشگاه  فرش ماشینی و مبلمان در نمایشگاه بین المللی سایت کاسپین زنجان ، متاسفانه مجریان این گونه نمایشگاه ها برخلاف مجوزهای صادر شده رسمی از سوی صنعت، معدن تجارت استان زنجان در کنار سایر نمایشگاههای تخصصی نسبت به برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی و مبلمان مبادرت می کنند.

وی به برگزاری مکرر نمایشگاه فرش درسایت نمایشگاهی کاسپین اعتراض کرد وافزود:اکثر شرکت کنندگان در این  نمایشگاهها غیر بومی هستند و با توجه به حضور فروشندگان غیربومی در این نمایشگاه، فروشنده زنجانی که امیدوار به فروش محصول خود در روزهای عید است متضرر می شود.

این مسئول ادامه داد: این امر ضربه به اصناف و کسبه زنجانی است که  نسبت به پرداخت عوارض مالیات مبادرت می کنند و اجحاف در حق اصناف است.

حاج نایبی با بیان اینکه نسبت به بی توجهی مسئولان و تضیع حقوق فروشنده گان فرش در استان زنجان اعتراض داریم، خاطر نشان کرد: اتاق اصناف استان زنجان به هیچ وجه مخالف برگزاری نمایشگاه های تخصصی و فروش نیست ولی با توجه به اینکه امسال در کنار برگزاری هر نوع نمایشگاهی همانند نمایشگاه صنایع غذایی، نمایشگاه صنایع ساختمانی و سایر نمایشگاه ها، نمایشگاه فروش فرش و موکت نیز برگزار می شود.

وی افزود: ما اعتراض خود را به برگزاری این نمایشگاههای متعدد  و متوالی فرش در استان اعلام می کنیم و ما با برگزاری سایر نمایشگاههای تخصصی در سایر مسائل دخالت و اعتراضی نداریم.

حاج نایبی با بیان اینکه در دوره های گذشته  و در سالهای اخیردر کنار نمایشگاه های تخصصی در حوزه های مختلف، مجریان نمایشگاه کاسپین بدون اطلاع اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه نسبت به برگزاری فرش ماشینی و مبلمان اقدام کردند، گفت: این امر اعتراض های زیادی را به همراه داشته  و از ریاست سازمان صنعت، معدن وتجارت استان زنجان خواسته شد که از برگزاری چنین نمایشگاه های ممانعت کند و از حقوق اصناف دفاع شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث پرداخت مالیات و عوارض دولتی اصناف استان پیشقدم بوده افزود: برگزاری این نمایشگاه ها تضعیف حقوق اصناف استان است و در این رکود اقتصادی که در سالهای گذشته شاهد بودیم با برنامه ریزی های دقیق به اصناف استان کمک کنیم.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان تصریح کرد: ما چندین مورد اعتراض و شکوائیه اصناف به مسئولین درخصوص این نمایشگاهها داشتیم وامیدواریم مورد توجه قرار گیرد تا از

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست