• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۴
  • شناسه خبر: 4226

مردم اصلی ترین سرمایه نظام هستند

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: کشور، حکومت و نظام متعلق به عموم مردم است، لذا باید همه مردم بتوانند در زمینه های مختلف بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور مشارکت فعالانه داشته باشند. اسداله درویش امیری در ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: کشور، حکومت و نظام متعلق به عموم مردم است، لذا باید همه مردم بتوانند در زمینه های مختلف بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور مشارکت فعالانه داشته باشند.

اسداله درویش امیری در روز جهانی کلیه، پس از افتتاح نخستین و بزرگترین بخش دیالیز خیرساز کشور در همایشی با عنوان “لبخند خدا”  که به منظور تجلیل از خیرین حامی بیماران کلیوی در زنجان برگزار شده بود، بر ضرورت توجه به مشارکت مردم در تمامی حوزه ها و فعالیت های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، عمرانی و اقتصادی در جامعه تاکید کرد و افزود: بر مبنای مفاد قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی، باید زمینه مناسبی برای مشارکت مردم در تمامی ابعاد به منظور مشارکت در توسعه و آبادانی کشور فراهم شود و قانون این مشارکت را حقی برای مردم می داند.
وی مردم را از اصلی ترین سرمایه های نظام و کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: کشور، حکومت و نظام متعلق به عموم مردم است، لذا باید همه مردم بتوانند در زمینه های مختلف بهداشتی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور مشارکت فعالانه داشته باشند.
استاندار زنجان با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت مردم در اداره امور کشور، یادآور شد: دولت یازدهم مشارکت همه جانبه مردم در ابعاد مختلف را فرصت مغتنمی برای خود می داند و از حضور مردم حداکثر استفاده را داشته است.
مدیرعالی استان با بیان اینکه دولت حضور سمن ها، انجمن ها و موسسات خیریه ای در کشور را ضرورت مهمی می داند، اظهار داشت: مردم همواره بعنوان بازوان پرتوان دولت همراهی مناسبی در تمامی حوزه ها بویژه در بخش بهداشت، درمان و خدمات پزشکی داشته اند که این همراهی و مشارکت قابل ستایش و قدردانی است.
درویش امیری افزود: انجمن ها خیریه ها پابه‌پای دولت در حوزه بهداشت و درمان فعالیت دارند و به همان میزان در این بخش سرمایه گذاری و حضور جدی و فعالانه داشته اند.
وی در ادامه به خدمات ارائه شده از سوی دولت در حوزه بهداشت و درمان در استان زنجان اشاره نمود و خاطرنشان کرد: راه اندازی اورژانس هوایی در زنجان با توجه به ضرورت ارائه خدمات درمانی در نقاط صعب العبور استان بویژه در ایام سرد سال و نیز انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان مدیریت عالی استان، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان در زمینه احداث و راه اندازی ۲۲۶ مرکز سلامت و بهداشت در استان زنجان در کنار اقداماتی از قبیل تکمیل و بازسازی بیمارستان ها و مراکز درمانی در شهرستان های قیدار، ماهنشان و شهر آببر نمونه های دیگری از مشارکت توأمان دولت و مردم در فراهم نمودن محیط های بهداشتی و درمانی در استان زنجان به شمار می رود.
استاندار زنجان همچنین به حضور پررنگ و تاثیر گذار مردم فهیم، بافرهنگ، ریشه دار و تاریخ ساز استان زنجان در حوزه های بهداشتی و درمانی بویژه در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد و موسسه خیریه در زمینه های مختلف در زنجان فعالیت دارند و رقابت زیبایی در خدمت رسانی به مردم میان این سازمان ها و مجموعه ها در زنجان به چشم می خورد که رنگ و بوی الهی دارد.
وی با اشاره به اینکه مجموعه های خیرساز در زنجان عموما به زیبایی و با دقت تمام احداث و راه اندازی می شوند، خاطرنشان کرد: در ساختمان جدید الاحداث انجمن حمایت از بیماران کلیوی حمایت از بیماران کلیوی زنجان نیز زیباترین طراحی  با بهترین مصالح ساختمانی در احداث مجموعه به کار گرفته شده، به گونه ای که می توان گفت، زیبایی بنا بخشی از پروسه درمان به منظور تسکین بیماران به شمار می رود تا مراجعین با آرامش، ادامه درمان در این مرکز را بپذیرند.
درویش امیری در همایش “لبخند خدا” ، لبخند و رضایت خداوند را بزرگترین سرمایه معنوی هر انسان دانست و گفت: رضایت بندگان و انسان ها امری گذراست ولی لبخند و رضایت خداوند در اعماق وجود انسان اثر می کند و مرهم دل های شکسته است.
وی ضمن تسلیت ایام سوگواری دختر گرامی پیامبر اسلام، زندگی اهل بیت را همچون درسی برای تمامی انسان ها، مسلمانان و شیعیان جهان عنوان کرد و گفت: امیدوارم همه ما از اخلاق و معرفت بزرگان دین درس زندگی بیاموزیم.

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست