• تاریخ: ۱۳۹۵-۱۲-۱۷
  • شناسه خبر: 4289

توسعه فعالیت های دانش بنیان زمینه ساز اشتغال بانوان است

پیام ملت– معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر در سطح کشور ۳۲۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که ۱۷ درصد مدیر و یا رئیس هیات مدیره آنها از بانوان هستند. شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی ...

پیام ملت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال حاضر در سطح کشور ۳۲۰ شرکت دانش بنیان وجود دارد که ۱۷ درصد مدیر و یا رئیس هیات مدیره آنها از بانوان هستند.

شهیندخت مولاوردی روز سه شنبه در جلسه هم اندیشی دختران جوان برگزیده استان زنجان با بیان اینکه دهه آینده دهه بهره گیری از فناوری اطلاعات نانو تکنولوژی و بایو تکنولوژی است، اظهار کرد: فعالیت در این فناوری ها وابسته به میزان تخصص افراد است و جنسیت افراد مهم نیست و بانوان فرهیخته و دانش آموخته میتوانند حضور موثر در این عرصه داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه یک سوم جمعیت کشور را جوانان تشکیل داده اند، افزود: نیمی از این جمعیت جوان، دختران هستند که این موضوع وضعیت بی نظیری را تا سی سال آینده در ترکیب جمعیتی کشور فراهم کرده است که این فرصت طلایی برای کشور خواهد بود.

وی به لزوم توجه به این فرصت طلائی تاکید کرد و گفت: اگر نتوانیم از این سرمایه جوان کشور بهره ببریم به جای سود جمعیتی با وضعیت بار جمعیتی مواجه خواهیم بود  که همین امر در ادامه انواع آسیبها را به دنبال خواهد داشت.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: از سال های گذشته عملکرد کلیشه ای در حوزه زنان و خانواده در جامعه حاکم شده و ما نیازمند این هستیم که از این نوع نگاه فاصله بگیریم.

مولاوردی با بیان اینکه عده ای به هرکار دولت در حوزه بانوان  برچسب گفتمان فمنیستی می زنند، تصریح کرد: این افراد می خواهند  با طرح چنین انگ هایی،  مسائل بانوان را عقیم و ابترجلوه بدهند.

وی با اشاره به اینکه معاونت امور زنان و خانواده ساختار ستادی داشته و سازمانی نیست، افزود: این معاونت مانند معاونت حقوقی و طبق اصل ۱۳۴قانون اساسی به دستور رئیس جمهوری ایجاد شده است و برخی نباید انتظارات یک سازمان را از آن داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: انتظار اینکه ما شان اجرایی داشته باشیم نداریم و نهایت کاری را که می توانیم انجام دهیم این است که شناسایی ظرفیتهای ملی، محلی و بین المللی را داشته باشیم تا بتوانیم آسیبهای را که شناسایی کرده ایم با استفاده از ظرفیتها و مشارکت حداکثری کاهش دهیم.

مولاوردی با اشاره به شعار ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: شعار اقتصاد مقاومتی منحصر به امسال نیست بلکه در همه احوال نیاز کشور است.

وی به مولفه های اقتصاد مقاومتی اشاره کردو افزود: مولفه “درون زایی ” اقتصاد مقاومتی به یک معنا همان کار آفرینی است و مولفه “برون گرایی” اقتصاد مقاومتی نیز به این معنا نیست که کشور پذیرنده کالای خارجی باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه نباید مسائل به صورت مخفیانه در پشت درهای بسته مطرح شود، گفت: بررسی ها نشان داده که سیاست انکار گذاشتن بر آسیب های اجتماعی دیگر جواب نمی دهد و آن دوره دیگر گذشت.

مولاوردی با بیان اینکه هر ۶ ماه یکبار در حضور رهبر معظم انقلاب گزارش اقدامات انجام شده مطرح می شود، عناون کرد: در شرایط حاضر توجه عالی ترین سطح نظام به مساله آسیب های اجتماعی جلب شده و در حوزه آسیب های اجتماعی طرح و ارائه می شود و مقام معظم رهبری بر مهار آسیبهای اجتماعی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه جدی به موضوع اسب های اجتماعی داشته است، افزود: یکی از اقدامات مهم دولت یازدهم را میتوان توجه به آسیبهای  اجتماعی عنوان کرد.

این مقام مسئول پرداختن به آسیبهای اجتماعی را ملزم به داشتن یک عزم ملی دانست و تاکید کرد: برای کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی برنامه‎های مختلفی در تمام قوا و نه در قوه مجریه به اجرا گذاشته شده است اما دلیل اثر بخشی این فعالیتها عدم هماهنگی وعدم پیگیری بوده است.

مولاوردی با اشاره به مباحث تدوین شده در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی در برنامه ششم توسعه کشور ابراز کرد: برنامه ششم هم اکنون در مرحله تصویب در شورای نگهبان بوده و دولت علاوه بر این اقدامات دیگری را نیز در قالب برنامه های خود در دستور کار قرار داده است.

ملاوردی با بیان اینکه در قالب برنامه ششم ۱۴۴ماده به تصویب رسیده است، افزود: این برنامه بار مالی فراوانی را به دولت تحمیل کرده است که در لایحه و ماده اول سعی کرده ایم چارچوب حرکت را مشخص کرده و همه دستگاههای اجرایی را درگیر این مسئله کنیم.

وی با اشاره به  موضوع عدالت جنسیتی عنوان کرد: ما این پیشنهاد را مطرح کرده ایم که بعد از انقلاب اسلامی این رویکرد بیان شده است و دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات را بر همین اساس ارائه خواهد داد و به جای برابری جنسیتی عدالت جنسیتی مطرح شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هدف تامین برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان بوده و شاخص هایی نیز در ستاد ملی زنان و خانواده مطرح شده است.

 

 

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست