• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۲-۳۱
  • شناسه خبر: 4838

پردیس سینمائی زنجان تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد

پیام ملت– استاندار زنجان گفت: پردیس سینمائی گاوازنگ زنجان به همت مسئولان استانی تا پایان کار دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد. اسدالله درویش‌امیری در مراسم کلنگ‌زنی پردیس سینمایی گاوازنگ، با بیان اینکه زنجان در ه ...

پیام ملت استاندار زنجان گفت: پردیس سینمائی گاوازنگ زنجان به همت مسئولان استانی تا پایان کار دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.

اسدالله درویش‌امیری در مراسم کلنگ‌زنی پردیس سینمایی گاوازنگ، با بیان اینکه زنجان در هنر و فرهنگ سابقه  درخشانی دارد اظهار کرد: هنرمندان زنجانی هنرمندانی پرورش دادند که پاسداران قدرتمندی در حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی با تقدیر از حضور پررنگ اصحاب فرهنگ و هنر در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: این قشر همواره در حفظ ریشه انقلاب همت کرده اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در انتخابات سال جاری، بسیاری نقدهای بی مورد و به دور از انصاف از دولت کردند، افزود: در این مقطع بسیار حساس کشور حضور پررنگ و معنادار اصحاب فرهنگ و هنر در روز رای‌گیری بسیار کارساز بود.

درویش امیری تاکید کرد: همه هنرمندان و اصحاب هنر به میدان آمدند و باید درود فرستاد بر کسانی که در حفظ ریشه تاریخ و فرهنگ کشور نقش داشتند.

لزوم توجه به افزایش سرانه سینما در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان گفت: برای افزایش سرانه، اعتبارات دولتی محدود بود و سالیان سال نه دولت دنبال ساخت سینما بود و نه امکان تخصیص منابع به این حوزه وجود داشت. با این وجود، در پی اجرای مدل‌هایی بودیم که ظرفیت بهره‌مندی از فضای سینما در زنجان افزایش یابد.

جواد رحمتی با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته، اتفاقات خوبی از جمله شکل‌گیری پروژه‌های مشارکتی رقم خورده است، افزود: خوشبختانه مدلی را در زنجان پیگیری می‌کنیم که در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استفاده از پتانسیل‌های موجود، ظرفیت‌هایی فراهم کرده است. مذاکرات برای کلنگ‌زنی پروژه پردیس سینمایی گاوازنگ نیز از چند ماه پیش آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه زمین پروژه متعلق به وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: پروژه هم‌جوار دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و باید ملاحظاتی مدنظر قرار گیرد؛ در واقع مقرر است ۷ سینما با ظرفیت زیر ۱۰۰ نفر و دو سینما با ظرفیت ۱۵۰ تا ۱۶۰ نفر در پروژه مذکور بارگذاری شود و با ظرفیت‌های کم، هزینه احداث و بهره‌برداری در سطح پایین نگه داشته شود.

رحمتی با بیان اینکه با ایجاد تنوع در نمایش فیلم، مخاطبان می‌توانند حق انتخاب داشته باشند، افزود: با مدیریت خوب، استان به قطب برگزاری بسیاری از جشنواره‌های ملی و فراملی تبدیل می‌شود و زمینه برای تقویت افرادی که می‌خواهند در این حوزه فعالیت کنند، فراهم می‌شود. در حوزه فرهنگی نیز تاکیدات استاندار را به کار گرفتیم و سعی بر این است که به اهداف‌مان دست یابیم.

 

انتهای پیام/ع

 

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست