• تاریخ: ۱۳۹۶-۰۳-۰۱
  • شناسه خبر: 4843

توسعه روابط بین الملل مولفه مهم رشد اقتصادی می باشد

پیام ملت– رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: با ادامه روابط و بازاریابی بین المللی و فروش محصولات داخلی شاهد درک رونق اقتصادی در زندگی مردم خواهیم بود. غلامحسین جمیلی در گفت و گو با خبرنگار ...

پیام ملت رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: با ادامه روابط و بازاریابی بین المللی و فروش محصولات داخلی شاهد درک رونق اقتصادی در زندگی مردم خواهیم بود.

غلامحسین جمیلی در گفت و گو با خبرنگار پیام ملت، با بیان اینکه استان زنجان از شرایط اقتصادی خوبی در مقایسه با میانگین کشوری برخوردار است، اظهار کرد: تلاش بر این بوده که از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان نهایت استفاده شود.

وی با بیان اینکه در طی سال های گذشته جذب سرمایه گذار به بهترین شکل خود صورت گرفته است، افزود: سرمایه گذاری یک فرایند طولانی مدت است و رسیدن سرمایه به مرحله اجرائی شدن یک بازه ی زمانی مشخص را می طلبد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان به محورهای اصلی توسعه استان در طی سال های گذشته اشاره کرد و گفت: این محورها مبتنی بر منابع قابل توجهی از جمله صنایع سرب و روی و نساجی استان صورت گرفته است.

جمیلی از سامان دهی جدید در جذب سرمایه گذار خبر داد و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری شاهد حضور سرمایه گذارانی در استان هستیم که هیچ گونه وابستگی به گروه های صنایع قبلی ندارند.

وی در ادامه تاکید کرد: این رویکرد در کنار توجه ویژه به بخش خصوصی می تواند به عنوان یک نقطه آغازین جدید در حوزه اقتصاد برای استان طلقی شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان به مطالبات بخش خصوصی از دولت اشاره کرد و گفت:  دولت باید زیرساخت ها و قوانین را به گونه ای طراحی کند که بخش خصوصی بتواند با تمامی ظرفیت های موجود حضور یابد به گونه ای که الگوهای موفق جهانی خود را به نمایش بگذارد.

جمیلی با اشاره به رشد اقتصادی مثبت سال ۹۵، خاطر نشان کرد: این رشد اقتصادی ناشی از جبران فروش نفت و بازگشت سهم ایران از بازراهای صادراتی خود بوده است.

وی سهم استان زنجان را از این رشد اقتصادی با توجه به موقعیت جغرافیایی و  توزیع جمعیتی استان مناسب دانست.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه تاکید کرد: در دوران تحریم حداقل صادرات نفت را شاهد بودیم ولی در طی این سال ها و برجام علاوه بر پس گیری سهم خود از بازارهای جهانی توانستیم با فروش نفت شاهد رشد اقتصادی قابل توجهی نیز باشیم.

جمیلی  با بیان اینکه فروش نفت نمی تواند به تنهائی به عنوان یک هدف برای رسیدن به رشد اقتصادی بیشتر باشد، اظهار کرد: علاوه بر محدود بودن ظرفیت های نفتی باید سمت و سوی خود را به جهتی سوق دهیم که  شامل بخش های مولد نیز باشد.

وی خاطر نشان کرد: ممکن است مردم تغییرات این رشد اقتصادی را هنوز احساس نکرده باشند ولی به طور یقین اگر روابط بین الملل خود را به همین شکل ادامه دهیم شاهد درک این رونق اقتصادی در زندگی مردم خواهیم بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه با ید به تولید صادرات محور توجه بیشتر شود، گفت: در صورت تحقق همه جانبه این امر شاهد رونق اقتصادی پایدار خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست