• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۱۰
  • شناسه خبر: 14648

اجرای غربالگری بانوان روستایی تا پایان خردادماه امسال

پیام ملّت- معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: غربالگری بانوان روستایی تا پایان خردادماه امسال باید اجرا شود.

به گزارش «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» شهلا کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با اجرای طرح ساختار قامتی زنان روستایی، اظهار کرد: طرح ساختار قامتی زنان روستایی نیز مانند طرح‌های دیگری که در حال اجرا بود، متوقف شده و به اتمام نرسیده است.

وی افزود: فاز سوم طرح غربالگری زنان روستایی در حال اجرا بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا تکمیل نشده و این فاز تا پایان خردادماه باید اجرا شود.

این مسئول تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد شکست کرونا باشیم تا بتوانیم مانند قبل به اجرای فاز سوم این طرح بپردازیم؛ در غیر این صورت کارشناسان در روستاهای باقی مانده، باید با رعایت یک سری اصول و فاصله‌گذاری فاز سوم این طرح را نیز اجرا کنند.

کاظمی گفت: غربالگری بانوان روستایی با استقبال بانوان مواجه شده بود و پیوسته اطلاعات ناهنجاری به افراد پیگیر ارائه می‌شد. همچنین در موارد حاد، پیگیری و معرفی پزشکان ارتوپدی توسط مراکز بهداشت در این مناطق انجام می‌شد.

وی افزود: نبود مربیان بومی جهت تکرار و اصلاح مستمر حرکات اصلاحی، از مشکلاتی است که در این مناطق با آن مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم که افراد بومی مناطق در کلاس‌های مربی‌گری آمادگی و جسمانی شرکت کنند تا بتوانیم مشکلات این مناطق را به حداقل برسانیم.

این مسئول در رابطه با انجام حرکات ورزشی در خانه نیز اظهار کرد: کلیپ‌های آموزشی برای انجام حرکات ورزشی در خانه توسط بانوان ورزشکار در استان تهیه و در فضای مجازی پخش شده‌ است که بانوان برای ورزش در خانه می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان با اختصاص روزی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به ورزش در خانه می‌توانند در جهت حفظ نشاط و شادابی خود و نیز اهدای سلامتی به خانواده‌شان موثر باشند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست