• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۰
  • شناسه خبر: 15289

ظرفیت گردشگری بخش زنجانرود مغفول مانده است

پیام ملّت- بخشدار زنجانرود گفت: ظرفیت گردشگری در روستاهای بخش زنجانرود همراه با پتانسیل کشاورزی و دامداری در این منطقه، می تواند به عنوان یک گنجینه نهفته به منبع درآمد مناسبی برای مردم تبدیل شود.

حسین ولی بیگلوئی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» با بیان این که در بخش زنجانرود روستاهایی وجود دارند که دارای ظرفیت های گردشگری بالقوه ای هستند اظهار داشت: از جمله این مکان های گردشگری روستای دگرمان درسی و قلعه لک لک ها در روستای شکورچی است که به ثبت کشوری رسیده اند از سویی دیگر دربند روستای اند آباد علیا و مسیر دلنواز رودخانه زنجانرود همواره پذیرای گردشگران در ایام مختلف سال بوده است.

وی افزود: ظرفیت گردشگری در روستاهای بخش زنجانرود به عنوان یک گنجینه نهفته می تواند منبع درآمد مناسبی برای مردم باشد و استفاده از این پتانسیل می تواند با ایجاد اشتغال در روستاها تاثیر بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر ها داشته باشد.

بخشدار زنجانرود تصریح کرد: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی باید ظرفیت گردشگری موجود را برای مردم منطقه بازگو کنند تا با مشارکت اهالی روستاها، زمینه جذب گردشگران فراهم شود و با انجام اقداماتی از قبیل احداث خانه های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، نقش موثر در ایجاد اشتغال در روستاها و افزایش درآمد روستاییان داشت.

این مسئول با اشاره به این که مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر و با تعامل و همدلی از ظرفیت های موجود در روستاها برای نجات روستا و شکوفایی اقتصاد آن تلاش کنند گفت: روستا به واسطه اقتصادی که دارد، زنده است و با توجه به نامگذاری سال های اخیر با شعارهای اقتصادی توسط مقام معظم رهبری و لزوم جدیت متولیان در ایجاد اشتغال، رونق و جهش تولید، همه ما وظیفه داریم تسهیل گری های لازم در بخش های دولتی را انجام دهیم تا اشتغال در سطح خرد و کلان را ایجاد کنیم.

وی با بیان این که رونق گردشگری در روستاهای بخش زنجانرود می تواند گامی موثر در راستای رونق اقتصادی با جذب گردشگر برای اهالی این مناطق باشد گفت: هنوز برخی از این ظرفیت ها به درستی تبلیغ و شناسانده نشده است و ظرفیت گردشگری در این بخش، مغفول مانده است.

بخشدار زنجانرود با اشاره به این که میزان اعتباراتی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای شناساندن این روستاها در نظر می گیرد محدود است عنوان کرد: در سطح شهر زنجان بنر هایی که جهت به نمایش گذاشتن ظرفیت های موجود در منطقه زنجانرود از لحاظ گردشگری نصب شود وجود ندارد، با این وجود حضور گردشگران و توریست در معدن چهر آباد و قلعه لک لک ها در زمان های متفاوت از سال نشان از توجه سازمان میراث فرهنگی استان به این ظرفیت ها دارد.

این مسئول پتانسل های دیگر بخش زنجانرود برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار را صنایع دستی، دامداری، زنبورداری، باغداری، شیلات برشمرد و عنوان کرد: با وجود قرار گیری ۷۰ درصد عشایر استان زنجان در بخش زنجانرود، این قشر تاثیر بسزایی در تولید محصولات دامی در استان دارند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست