• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۲-۲۷
  • شناسه خبر: 15875

بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای ایجرود با آب سد گلابر سیراب می شوند

پیام ملّت- مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: با افزایش سه برابری حجم آب سدگلابر، ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی برخی از روستاهای ایجرود، از آب این سد سیراب می شوند.

علی عباسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: حجم مخزن سد گلابر نسبت به سال گذشته ۲ و نیم میلیون متر مکعب افزایش داشته است. 

وی افزود: حجم این سد در حال حاضر حدود ۷۳ درصد پر است و امسال ورودی آب به سد، هجده و نیم میلیون متر مکعب بود که این میزان نسبت به سالهای ۹۷ و ما قبل آن حدود ۳ برابر افزایش داشته است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان تصریح کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی روستاهای جوقین، خانجین، خانقاه، ینگی کند  الماسی،  زرین آباد و گلابر علیا و سفلی از طریق شبکه آبیاری تحت فشار، از آب این سد سیراب می شوند.

این مسئول گفت: تامین بخشی از آب شرب ۵ روستا و کارخانه پتروشیمی و آندیا فولاد از سد گلابر میسر خواهد شد.

سد گلابر یکی از ۴ سد مهم استان زنجان است که در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان زنجان، ۵ کیلومتری شهرستان ایجرود و ۳ کیلومتری روستای گلابر بر روی رودخانه سجاسرود واقع شده‌ است و ۸۰ میلیون متر مکعب حجم مخزن آن است و موجب اشتغالزایی حدود هزار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم می باشد./ ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست