• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۶
  • شناسه خبر: 16879

کشاورزان برای خرید تضمینی گندم باید در سامانه پهنه بندی ثبت نام کرده باشند

پیام ملّت- مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: در سالجاری خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکردند انجام نمی شود لذا کشاورزان از ثبت اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی اطمینان حاصل کنند.

ستار رحمنی در گفتگو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار داشت: برای نظارت بر امر خرید تضمینی گندم  امسال هرگونه خروج گندم از استان ممنوع است و همچنین خرید و فروش گندم توسط بخش خصوصی نیز ممنوع بوده و در صورت عدم توجه به موضوع، مراجع نظارتی با متخلفان مطابق قوانین و مقررات برخورد خواهند کرد.

 وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال این شرکت ۳۶۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌کند و پیش بینی می شود خرید گندم در استان زنجان از نیمه نخست تیرماه جاری آغاز شود.

مدیر فنی شرکت غله و خدمات بازرگانی زنجان گفت: بر اساس مصوبه دولت نرخ خرید تضمینی محصول گندم از کشاورزان با قیمت هرکیلوگرم ۲۵ هزار ریال خریداری می شود.

وی تصریح کرد: هنگام درو و برداشت گندم کشاورزان باید از کمباین‌های که معاینه فنی شده اند استفاده کنند و ابعاد مش الک جدید ۱.۷ در ۲۰ میلیمتر می‌باشد که نسبت به اندازه مش  الک‌های قبلی ۲ در ۲ میلیمتر بوده بزرگتر است و در نتیجه گندم‌های شکسته ناشی از تنظیم نبودن کمباین به عنوان افت مفید لحاظ می‌شود لذا لازم است کشاورزان نسبت به تنظیم بودن کمباین دقت لازم را داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: در سالجاری هیچ خرید تضمینی گندم از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکردند انجام نخواهد شد لذا کشاورزان از ثبت اطلاعات خود  در سامانه پهنه بندی اطمینان حاصل کنند تا زمان تحویل گندم به مراکز خرید با مشکل مواجه نشوند. /ب

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست