• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • شناسه خبر: 17051

فراخوان ششمین جشنواره مطبوعات استان زنجان آماده انتشار است / اهالی رسانه قانون کپی رایت را راعایت کنند

پیام ملّت- رئیس خانه مطبوعات استان زنجان گفت:جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اینترنتی ۵ سال متوالی برگزار شده و امسال نیز برای ششمین سال در بخش های مختلف برگزار خواهد شد.

یوسف ناصری در گفت و گو با  خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی نقاط قوت و ضعف رسانه های استان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی این چند سال این جشنواره برگزار شده مطبوعات و رسانه های استان توانسته اند درکنار فعالیت هایشان به  اهداف این جشنواره هم توجه کنند.

ناصری گفت: جشنواره ششم نیز مثل جشنواره سال قبل  در ۱۰ بخش مقاله، یادداشت و سرمقاله، عکس (خبری، غیر خبری)، خبر، گزارش (خبری، تحلیلی)، مصاحبه، تیتر، طراحی و صفحه‌آرایی، طنز مکتوب و طرح و کاریکاتور برگزار می‌شود ولی با یک تفاوت که بخش مقاله امسال با بخش یاداشت و سرمقاله به دلیل اینکه آثار ارسال شده در بخش مقاله به حد نصاب نمی رسید یکی شده است.

وی افزود: بخش موضوعی ششمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز در ۸ بخش جهش تولید، حقوق شهروندی، ایثار و شهادت با محوریت سردار سلیمانی و مدافعان سلامت ،حجاب و عفاف، خانواده و سبک زندگی ، چالش ها و موضوعات اجتماعی و مسائل جوانان و آب و محیط زیست آثار اهالی رسانه و مطبوعات را پذیرا خواهد شد.

 وی تاریخ اختتامیه این جشنواره و اعلام برگزیدگان را ۱۷ مرداد همزمان با روز خبرنگار  و مهلت ارسال آثار را نیز تا ۲۰ تیر  اعلام کرد که براساس آن شرکت کنندگان می توانند آثار خود را که از ابتدای تیر ۹۸ تا تیرماه ۹۹ منتشر شده  است به این جشنواره ارسال کنند.

یوسف ناصری با بیان اینکه متولی برگزاری جشنواره وزارت ارشاد و خانه مطبوعات مجری آن است گفت: در خصوص سرمایه گذاری در جشنواره از طرف سایر سازمان ها و ارگان ها پیشنهاداتی به آنها می شود که جوایز بخش هایی از جشنواره را به عهده بگیرند که  متاسفانه تا کنون نتیجه ایی نداشته است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه های شمالغرب کشور عنوان کرد: این جشنواره که قرار بود هرسال برگزار شود امسال بعد از ۱۰ سال تعطیلی  برگزار می شود و خوشبختانه به گفته دبیر این جشنواره بیشترین آثار ارسالی از زنجان بوده است که امیدواریم این استقبال موفقیت و جوایز خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان زنجان در خصوص نقض قانون کپی رایت توسط برخی رسانه  های استان نیز گفت: متاسفانه این مشکل مختص زنجان نیست  ولی با اینکه برخورد با آن جزء وظایف مندرج در اساسنامه خانه مطبوعات نیست  همیشه از اعضای و اصحاب رسانه  خواسته ایم که  اخلاق روزنامه نگاری را رعایت کنند و بدون ذکر منع از انتشار مطالب دیگر رسانه ها خود داری کنند.

وی افزود: خانه مطبوعات از لحاظ وظیفه قانونی نمی تواند در این موضوع وارد شود چون پیگیری آن از لحاظ حقوقی و قضایی ممکن است و وقتی می توان با رسانه های متخلف برخورد کرد که علیه آن رسانه شکایت شده و پرونده قضایی تشکیل شده باشد ولی درهر صورت به  تمامی اهالی  رسانه و مطبوعات توصیه می کنیم که حقوق یکدیگر را در این مورد مراعات کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست