• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۳-۲۵
  • شناسه خبر: 17340

پذیرفته شدن۳ طرح کشاورزی توسط سازمان مدیریت /۵۰ درصد زیتون کشور در زنجان تولیدخواهد شد

پیام ملّت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۳ طرح از میان ۶۴ طرح پذیرفته شده توسط سازمان برنامه ریزی متعلق به سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بوده است.

جواد تاراسی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: ۱۴ طرح توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به سازمان برنامه ریزی ارائه گردید که از میان ۳ طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار، طرح اصلاح باغات و طرح پرورش آبزی پروری توسط سازمان مدیریت پذیرفته شد و به بهره برداری خواهند رسید. البته تلاش می شود که مابقی طرح های ارائه شده به سازمان مدیریت نیز به بهره برداری رسند.

وی با بیان اینکه یکی از ۳ طرح پذیرفته شده فوق طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار بود که این طرح در شهرستان طارم و در حدود ۲ هزار هکتار زیتون کاری بود که بخشی از آن به بهره برداری رسیده بود اما یک هزار و ۳۰۰ هکتار به علت مشکلات اعتباری، اجتماعی و مشکل تامین آب باقی مانده بود افزود: با تحقق این طرح یک هزار و ۳۰۰ هکتار باغات زیتون به ۲۰ هزار هکتار باغ زیتون موجود اضافه خواهد شد و پس از آن تقریبا ۵۰ درصد زیتون کشور در زنجان تولید خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه امید است بتوان طرح هایی را مصوب کرد که به واسطه آنها بتوان روغن زیتون را هم در سبد حمایتی کالای وزارتخانه و هم در سبد مصرفی مردم ارتقا داد افزود: اگر این طرح انجام شود درصد تبدیل محصول زیتون به روغن زیتون و کنسرو زیتون که ۷۰ به ۳۰ است تغییر خواهد کرد و بیش از ۷۰ درصد محصول زیتون تبدیل به روغن می شود. به این ترتیب هم ارزش افزوده و هم ارزش غذایی زیتون افزایش می یابد و بهره برداران نیز اغنا خواهند شد.

تاراسی با بیان اینکه طرح منتخب دیگر طرح اصلاح باغات است که در حقیقت در نظر دارد که حدود ۵۰۰ هکتار اصلاحات باغات را طی امسال و سال آینده در راستای ایستاده کردن باغات انگور محقق سازد عنوان کرد: ایستاده کردن باغات انگور منجر به افزایش کیفیت محصول خواهد شد. برنامه ریزی شده است که ۲۰۰ هکتار از باغات انگور امسال و ۳۰۰ هکتار آن درسال آینده ایستاده شود. البته این موضوع نیازمند به اعتباری حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح سوم جهش تولید طرح پرورش آبزی پروری ۹۰۰ تنی گنبد در شهرستان ایجرود است ادامه داد: طرح مذکور حدود ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و برنامه ریزی شده که امسال یک یا دو فاز از آن به بهره برداری برسد. در حقیقت درحال حاضر ۱۸ هزار تن تولید بخش آبزی پروری است که به واسطه این طرح ۹۰۰ تن دیگر به آن افزوده خواهد شد./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست