• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۰۳
  • شناسه خبر: 17336

پیاده روی سبزه میدان؛ علت اصلی عقب ماندگی های پروژه سبزه میدان/ تکمیل پروژه سبزه میدان در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰

پیام ملّت-رئیس شورای شهر زنجان گفت: پیاده روی سبزه میدان مشکل اصلی پروژه سبزه میدان است که در ارتباط میان شرق و غرب در مرکز شهر اختلال ایجاد کرده است.

عباس راشاد در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه دو گزینه جهت برطرف کردن مشکل قطع ارتباط میان سبزه میدان و چهارراه انقلاب وجود دارد اظهار کرد: نخست اینکه از خیابان ۱۴ متری نرسیده به خانه ذوالفقاری جهت برقراری مجدد این ارتباط استفاده شود و روش کم هزینه دوم این است که موقتاً تا سامان دهی پروژه سبزه میدان رفت و آمد در پیاده روی سبزه میدان برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل تامین اعتبار در خصوص تکمیل پروژه سبز میدان وجود ندارد ادامه داد: تاکنون اعتباری حدود ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در خصوص اجرای پروژه سبزه میدان هزینه شده است. تحویل پروژه سبزه میدان در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

رئیس شورای شهر زنجان در خصوص پوشش گیاهی پروژه سبزه میدان اظهار داشت: پوشش گیاهی پروژه سبزه میدان در ضلع شرقی و شمالی آن در قالب پوشش خاص باغ‌های ایرانی خواهد بود اما این پوشش گیاهی در میدان عمومی پروژه که به برگزاری مراسمات و جشن های سیاسی، جشن های ملی، راهپیمایی ۲۲ بهمن، راهپیمایی قدس، عزاداری‌های هشتم و یازدهم محرم و غیره اختصاص خواهد یافت به صورت کاشت گیاهان کوتاه قامت خواهد بود.

راشاد با بیان اینکه به صورت هر ۱۵ روز یکبار و هر یک ماه یک گزارش تفضیلی در خصوص خلاصه وضعیت پروژه سبزه میدان اعم از تطبیق پروژه با زمان بندی برنامه ها، پیشرفت فیزیکی آن و نمودار ها به اعضای شورا و شهردار داده می شود ادامه داد: طبق آخرین گزارش رسیده تا آخر اردیبهشت ماه میتوان اذعان کرد که پروژه فوق در سرجمع جبهه ها مطابق با برنامه پیش رفته است.

وی در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه سبزه میدان تا آخر اردیبهشت ماه تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی برنامه ای در نظر گرفته شده در بخش شرقی ۳۸% بوده این در حالی است که پیشرفت محقق شده این پروژه در بخش مذکور ۶۱ درصد بوده و جلوتر از برنامه است. پیشرفت برنامه‌ای در ضلع غربی باید ۳۷ درصد می شد و اینک ۳۵ درصد پیشرفت محقق شده داشته و اندکی در حدود ۲ درصد عقب‌تر از برنامه پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر زنجان ادامه داد: پیشرفت فیزیکی برنامه ای در عرصه میدان تقریباً مطابق با برنامه پیش رفته است. این در حالی است که پیشرفت فیزیکی در ساختمان تالار شهر در ضلع شمالی طبق برنامه باید ۳۵ درصد بوده اما اینک یک درصد پیشرفت محقق شده است که علت این عقب ماندگی متوقف شدن کار توسط پست برق واقع در آن محل بوده است./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست