• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۰۴
  • شناسه خبر: 17678

دستور توقف طرح توسعه راشا کاسپین ابلاغ شده است

پیام ملّت- دادستان زنجان ازتوقف طرح توسعه راشا کاسپین خبر داد و گفت:همکاری هر مدیری در طرح توسعه این شرکت هم به منزله معاونت در جرم است.

به گزارش« پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» دادستان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وضع نامناسب و آلوده زنجانرود اظهار کرد: طرح توسعه راشا کاسپین به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی باید متوقف شود ولی برخی ها در فضای مجازی به بهانه دفاع از تولید و اشتغال علیه ما موضع می گیرند.

حجت الاسلام کرمی گفت: این شرکت روزانه ۴میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر آب مصرف می کند که ۹۰ درصدش به عنوان پساب خارج می شود که عامل آلودگی زمین های کشاورزی است.

دادستان زنجان افزود: طرح توسعه این شرکت ممنوع است مگر به دوشرط :

۱- تامین آب طرح توسعه از غیر منابع سفره های زیرزمینی

۲- پاسخ معقول نسبت به پساب آلوده داشته باشد. وی گفت:این پساب به درد خود این شرکت نمی خورد ولی بعد از تصفیه به کار صنایع سرب و روی می آید که میتواند با همکاری آن شرکت آبی که آنها استفاده می کنند را به کار بگیرد.

دادستان زنجان با بیان اینکه ما با شرکت و مدیر عامل متخلف و مجرمی که به حقوق مردم توجه نمی کند هیچ رابطه دوستی نداریم گفت: این موضوع را نمی توان به بهانه حمایت از جهش تولید نادیده گرفت چراکه خودش پر از آسیب است.

وی افزود: فعالیت شرکت راشا کاسپین به لحاظ تولیدی اقدام بدون اشکالی است که نسبت به تبدیل زباله های کاغذی به مقوا اقدام می کند و فی نفسه کار درستی است ولی به شرطی که منابع آبی و محیط زیست ما را تهدید نکند.

حجت الاسلام کرمی گفت: ما نمی توانیم اجازه بدهیم که آب استان به وسیله این شرکت به غارت و یغما برود و پسابش زمین های کشاورزی و زنجانرود را آلوده کند و به بهانه اینکه مخالفت با این شرکت مخالفت با جهش تولید و اشتغال است حقوق مردم را نادیده نمی گیریم.

وی گفت: حبس و جریمه برای مدیران است نه شرکت . شرکت متوقف نشده ولی حبس متوجه مدیر متخلف است . مدیری که متخلف است باید پاسخگو باشد.

دادستان زنجان در خصوص باغ شهرها هم گفت: ما در موضوع باغ شهرها با رفتارهای رسانه ایی غیر حرفه ایی مواجهیم که متأسفانه حاشیه برای دولت ایجاد می کند.

وی افزود: متولی باغ شهرها دادگستری نیست و در قانون جهاد کشاورزی رأساً مسئول و متولی کشف و تخریب آن است که در جایی هم باید با حضور معاون دادستان باید انجام شود ولی ما در این قضیه با کسی تعارف نداریم و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

دادستان زنجان در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در دوران شیوع کروناهم گفت: طرحی به صورت آزمایشی در تهران و همرزمان در زنجان اجرا شد که در دومرحله جمع اوری معتادان در ایام کرونا انجام شد با اینکه مسئولیت سنگیینی بود اما فازسوم آن هم اجرا خواهد شد.

دادستان زنجان با اشاره به تغییر کاربری لکه ها عمومی داخل شهر گفت: از سال ۹۱ تا ۹۸ حدود ۶۸۰ هزار مترمربع یعنی ۶۸ هکتار از فضای عمومی (ورزشی،فضای سبز و پارک و …) تغییر کاربری داده شده است بدون آنکه معوضش تعیین شده باشد که همه اینها حق عموم مردم است و باید پیگیری شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست