• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۰۹
  • شناسه خبر: 17801

در روزهای شیوع کرونا نزدیک به ۳۰۰ نفر برای اشتغال به یک واحد تولیدی معرفی شدند

پیام ملّت- رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهراء زنجان گفت: وظیفه سازمان فنی و حرفه ای تربیت نیروی ماهر برای اشتغال است و درهمین راستا ۳۰۰ نفر از کسانی که در پویش مردمی تولید ماسک فعال بودند به یک واحد تولیدی جهت ...

مرم قدرتیان در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» مهم ترین سرمایه مراکز آموزشی و یکی از اصلی ترین عرصه های ارتباطات در آموزش را تعاملات مراکز آموزشی با سایر ارگان ها عنوان کرد و گفت : ارتباط و کنش متقابل جوهره رشد سطح آموزش مهارتی برای محرومیت زدایی و اشتغال است .

قدرتیان آموزش بیش از ۳ هزار نفر در قالب تفاهم نامه های ملی و استانی و شهرستانی را گواه توجه سازمان به تعاملات با نهادهای اجتماعی ، نظامی و انتظامی و بهزیستی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با نیاز سنجی آموزشی مبنای ویژه ای در اجرای دوره ها های آموزشی بر اساس آمایش در سطح استان انجام شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهراء زنجان در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در مورد رشته های غیر اشتغال زا نیز افزود: سازمان فنی و حرفه ای آموزش های غیر اشتغال زا را برابر با مدرک بی مهارت یا مهارت بی مدرک می داند و برای تغییر در برنامه های آموزشی و رصد رشته های اشتغال زا تصمیم بر آن شده تا این سازمان با رونق رشته های پرطرفدار و سود ده مانند کشاورزی و صنایع مس و ملیله ، چرم در استان زنجان ، برای ایجاد اشتغال برای کارآموزان گام های موثرتری بر دارد.

مریم قدرتیان با اشاره به فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ایی خواهران الزهرا در روزهای شیوع کرونا در استان گفت: مرکز آموزشی خواهران در پی شیوع کرونا و در راستای ایفای رسالت و مسئولیت اجتماعی به عنوان یک مرکز آموزشی جامعه محور با طی فرآیندهای لازم به صورت خودجوش و جهادی با توجه به ظرفیت های موجود در مرکز مانند کارگاه های مجهز به ابزارآلات خیاطی، رشته های فنی مرتبط به خیاطی و دوزندگی، حضور مربیان متخصص و جوان و پرانگیزه توانست باری از دوش مسئولین کشور جهت کمک به مردم بردارد و تعداد زیادی ماسک تولید کند.

مریم قدرتیان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران الزهراء زنجان و دبیر ستاد بانوان تولید ماسک در زنجان ادامه داد: در راستای تصمیمیات ستاد کرونا کارگاه های تهیه و تولید ماسک در مراکز آموزشی، تیم های سایر روستایی و شهری، پایگاه های بسیج سازندگی و مدارس و بانوان خیر تجهیز و راه اندازی شد و در این راستا مجوز های لازم هم از سازمان غذا و دارو نیز گرفته شد.

وی گفت: تا کنون بیش از ۲ میلیون ماسک توسط بانوان در این مراکز تولید شده است که هنوز هم ادامه دارد و پایگاه روستای قره بلاغ توسط بانوان در تولید ماسک همچنان فعال هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست