• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۱
  • شناسه خبر: 17857

واردات واکسن آنفلونزا افزایش خواهد یافت / محافظت فردی همچنان مهم ترین راه مقابله با کرونا

پیام ملّت- معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: واکسن آنفلونزا که برای نیاز افراد پرخطر وارد می شد امسال باید افزایش یابد و بنابر اعلام وزارت بهداشت واردات این واکسن ۱۰ برابر خواهد شد که در اختیار استان زنج ...

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» جواد تاج کی در جلسه ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار کرد: ماسک و دستکس در استان زنجان  توسط ۴ تولید کننده تولید می شود که یکی از آن ها دستگاه هایش تماماً اتوماتیک است  و روزانه ۵۰ هزار ماسک تولید  می کند ولی  دستگاههای تولید کننده های دیگر  توانایی الحاق کش به ماسک را ندارند و همین موضوع  تولید  را برای آن ها زمانبر می کند که اگر بتوانند این روند را هم اتوماتیک کنند علاوه بر تأمین نیازهای استان ماسک به استان های دیگر هم صادر می شود.

وی گفت: ماسک های تولید شده تمام نیاز مراکز درمانی استان را تأمین می کند و به بصورت هفتگی نیز از طرف شرکت تعاونی  داروسازان در سطح داروخانه ها توزیع می شود.

تاج کی گفت: ماسک  N۹۵  نیز در استان تولید می شود که خیلی تقاضا برای آن در جامعه وجود ندارد که طبیعی است چرا که این ماسک ها برای استفاده در مراکزی است که در آن آلودگی وجود دارد و  هم اکنون مازاد مصرف ما از این نوع ماسک در  استان وجود دارد.

تاج کی افزود: ماسک های غیر صنعتی هم در استان تولید می شود که  توسط یک شرکت ریسندگی  به صورت دوخت و در شرایط بهداشتی  تولید می شود که از طریق داروخانه ها در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی در خصوص  اقلام دیگر محافظتی مثل دستکش نیز گفت: انواع مختلفی از دستکش برای حفاظت مورد استفاده قرار می گیرد که  نیازی به استفاده از دستکش لاتکش در مردم عادی نیست و این نوع دستکش بیشتر در مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و مردم می توانند از همان دستکش های نایلونی استفاده کنند. در تامین دستکش مراکز درمانی نیز کمبودی در استان وجود ندارد و در سطح داروخانه ها نیز نیازی به توزیع بیش از حد نیست .

وی ضمن تاکید بر استفاده از دستکش و ماسک گفت: نهایتا حفاظت فردی و رعایت فاصله گذاری مهم است که باید توسط مردم مراعات شود.

تاج کی  در ادامه نیز گفت: مواد ضدعفونی کننده نیز به میزان نیاز استان وجود دارد هم در استان و هم از طریق شرکت های دیگر تولید می شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره به اینکه  کرونا هنوز درمان و داروی  قطعی و مشخصی ندارد گفت: وزارت بهداشت پیگیر ساخت واکسن هست ولی واکسن آنفلونزا  که برای نیاز افراد پرخطر وارد می شد  امسال باید افزایش یابد و  بنابر اعلام وزارت بهداشت واردات این واکسن ۱۰ برابر خواهد شد که در اختیار استان زنجان نیز قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: زمان تزریق این واکسن از اواخر شهریور و اوایل مهر خواهد بود که امیدواریم بتوانیم آن را تامین کنیم تا در پاییز و زمستان مشکلی نداشته باشیم .

تاج کی با  بیان اینکه در  روزهای اخیر تعداد  بستری ها در بیمارستان افزایش یافته است تاکید کرد: در خصوص افزایش بیماران فقط وجود تخت بیمارستان کافی نیست بلکه نیاز به پرستار و پزشک و نیروی ماهر  نیز افزایش می یابد که خود این موضوع هزینه های زیادی می طلبد برای همین  پیشگیری و مراقبت های فردی مهم ترین راه مقابله با این ویروس است .وی از رسانه های خواست تا در کنار کادر بهداشت و درمان همچنان در آگاهی بخشی به  مردم همکاری کنند و لزوم حفاظت فردی را برای مقابله با این ویروس برای مردم آشکارتر کنند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست