• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۲
  • شناسه خبر: 17855

به خطرانداختن سلامت مردم جرم است

پیام ملّت-فرماندار سلطانیه گفت: شهرستان سلطانیه همانگونه که در جدول وزارت بهداشت نیز مشخص است تاکنون وضعیت قرمز از لحاظ شیوع بیماری کرونا نداشته است.

حسین رحمانی هزاررود در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری -تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: از همان نخستین روزی که بیماری ویروسی کرونا پدیدار شد ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان سلطانیه فعال شد همچنین گروه‌های ضد عفونی و گندزدایی معابر وارد عمل شدند به همین علت شهرستان سلطانیه تاکنون وضعیت قرمز به خود ندیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان در حال برگزاری است ادامه داد: در حال حاضر شهرستان سلطانیه در وضعیت زرد به سر می برد ۲ نقاهتگاه نیز برای بیماران بی بضاعتی که مکان یا اتاقی اضافی برای قرنطینه خود ندارند با ظرفیت ۲۰۰ نفر در این شهرستان اختصاص داده شده است و افراد بیماری که شبکه بهداشت و درمان تشخیص کرونا در آنها داده است در آن محل نگهداری می شوند.

فرماندار سلطانیه درخصوص تدابیر اتخاذ شده برای کنترل بیماری کرونا عنوان کرد: جلسه شورای تامین جهت جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی در زیرزمین ها و باغات همچنین برای منع برگزاری مراسمات ختم به صورت غیر قانونی برگزار شده است چراکه مردم ولی نعمتان ما هستند و سلامت، آسایش و امنیت آنها خط قرمز ما است و به سلامت انداختن جان مردم جرم محسوب می شود و با افرادی که جان مردم رو به مخاطره می اندازند برخورد خواهد شد.

رحمانی هزار رود با اشاره به اینکه در حال حاضر هسته ها و گروه هایی در این شهرستان تشکیل داده شده است و در روستاها نیز دهیار به عنوان مسئول ستاد مبارزه با کرونا برگزیده شده است افزود: اگر در حین گشت زنی فرد کرونایی مشاهده شود کمیته وارد عمل شده و تذکرات لازم را به فرد ابلاغ می‌کند و در صورت عدم رعایت موازین بهداشتی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد مبتلا به کرونا به مدت ۱۵ روز در نقاهتگاه ها نگهداری می شوند ادامه داد: با توجه به اعلام وضعیت زرد در این شهرستان نیازی به وجود بیمارستان صحرایی نیست و این بیمارستان نیز در این شهرستان ایجاد نشده است. البته تجهیزات و امکانات بیمارستانی و پزشکی خود را افزایش داده ایم و هسته ها و نیروهای مردمی هم در جهت کنترل بیماری تشکیل داده شده‌اند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست