• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 17852

بیمارستان شهدای طارم متخصص عفونی ندارد/ قانونی برای الزام انتقال کرونایی به نقاهتگاه وجود ندارد

پیام ملّت-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم گفت: بیمارستان شهدا واقع در شهرستان طارم متخصص عفونی ندارد.

ارشد بهرامی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» با بیان اینکه بیمارستان شهدای طارم تنها دارای حدود ۶ متخصص از جمله متخصص اطفال، داخلی، رادیولوژی و جراح عمومی است اظهار کرد: این بیمارستان فاقد متخصص عفونی است به همین علت بیماران به بیمارستان ولیعصر زنجان ارجاع داده می‌شوند.

وی در خصوص وضعیت نقاهتگاه در شهرستان طارم عنوان کرد: نقاهتگاه آماده شده و دارای ۱۰۰ تخت است اما قانونی جهت ملزم کردن انتقال بیماران کرونایی به نقاهتگاه ها وجود ندارد و رفتن به نقاهتگاه در اختیار بیمار است و نیاز است که قانونی ایجاد شود که استفاده از نقاهتگاه را الزامی کند تا قوه قضاییه در این خصوص ورود پیدا کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم افزود: افرادی که در خانواده خود می توانند شرایط ایزوله را برای خود فراهم کنند باید به مدت ۲ هفته از تردد در معابر شهر خودداری کرده، از حمام و سرویس بهداشتی جداگانه استفاده کنند و بهداشت فردی و عمومی را کاملاً رعایت کند تا از این طریق از انتقال این بیماری ویروسی به اطرافیان خودداری کند.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان تدابیر لازم جهت کنترل کرونا پیش از فرا رسیدن عید از تاریخ ۳ اسفند اعمال شد ادامه داد: محدودیت های اجتماعی در شهرستان طارم حتی پیش از در برخی از مناطق کشور اعمال شد، بازارهای هفتگی تعطیل شد، محدودیت های ورودی شهرستان اعمال شد و از این طریق بیماری در این شهرستان به خوبی کنترل شده بود.

بهرامی با بیان اینکه پس از برداشتن محدودیت های اجتماعی با دستور دولت، کمتر شدن حساسیت مردم نسبت به ابتلا به این بیماری و برگزاری مراسم های عروسی و ختم تعداد بیماران سرپایی افزایش یافته است عنوان کرد: البته یکی از علل افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در حقیقت مربوط به افزایش بیماریابی بوده است چراکه بیماریابی به صورت پایلوت در استان زنجان اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم خاطرنشان کرد: از تمام افرادی که با فرد بیمار در تماس بودند در همان مراحل نخست آزمایش کرونا گرفته می شود و از همین طریق در همان مراحل نخست بیماری و پیش از رسیدن به مرحله بستری شدن و وخیم شدن بیماری مراقبت و کنترل های لازم انجام می شود. تعداد بیماران بستری در حال حاضر در این شهرستان حدود ۶ نفر هستند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست