• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۴
  • شناسه خبر: 17925

رویکرد شفاف سازی در هزینه ها و اقدامات فرهنگی در دستور کارشهرداری است / بازگشایی محور پادگان نیاز مند ورود به پادگان است

پیام ملّت- شهردار زنجان گفت: در هزینه کرد بودجه های فرهنگی رویکرد شفاف سازی در اولویت است و همه هزینه ها و اقدامات انجام شده هم در سازمان فرهنگی و هم در سایر مجموعه های شهرداری در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

شهردار زنجان با بیان اینکه امروزه علی رغم اینکه نظارت هم بیشتر شده متاسفانه شفافیت وجود ندارد گفت: در هزینه کرد بودجه های فرهنگی رویکرد شفاف سازی در اولویت است و همه هزینه ها و اقدامات انجام شده هم در سازمان فرهنگی و هم در سایر مجموعه های شهرداری در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت»  شهردار زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه که  به مناسبت روز شهرداری ها و به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با بیان اینکه امروزه علی رغم اینکه نظارت هم بیشتر شده متاسفانه شفافیت وجود ندارد گفت: در هزینه کرد بودجه های فرهنگی رویکرد شفاف سازی در اولویت است و همه هزینه ها و اقدامات انجام شده هم در سازمان فرهنگی و هم در سایر مجموعه های شهرداری در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

وی گفت: حوزه اقدامات فرهنگی بسیار گسترده است وتنوع  سلیقه ها ی مختلف موجب اختلاف نظر در این حوزه می شود گفت: هیچ کشوری و شهری تجربه فعلی مواجهه با کرونا را نداشته و امروز باید شیوه های جدیدی در برنامه های فرهنگی به کار گرفت.

یگانه گفت: با توجه به تغییر مدیریت این سازمان ، امسال بودجه سازمان فرهنگی ۲میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است.

شهردار زنجان در خصوص بدهی های سازمان فرهنگی نیز گفت: حدود ۲ میلیارد تومان بدهی در حوزه فرهنگی ایجاد شده که ۷۰۰ میلیون تومان از آن دارای سند و قابل پرداخت است و ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اسناد بلاتکلیف داریم که چالش این سازمان است .

وی گفت: بدهی قطعی شهرداری ۸۰ میلیارد تومان است در حلی که ۴ میلیارد تومان در بودجه لحاظ شده است .

حبیب ملایی یگانه با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: شهرداری زنجان در ۱۱ فروردین مجموعه لوایحی  را در این خصوص تخفیفات صدور مجوزهای واحدهای تولیدی تدیون به شورا ارسال کرد که توسط شورای شهر نیز تصویب شد.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری ساخت مسکن را به عنوان یکی از مولفه هایی که می تواند باعث ایجاد اشتغال شود و حدود ۱۵۰ شغل را ایجاد کند  قلمداد می کند که باید در آن ورود کند و اقدامات لازم در خصوص تسهیل این امر را در محدوده شهر زنجان انجان خواهد داد.

در خصوص تکالیف و مسئولیت های شهرداری زنجان در ایام شیوع کرونا گفت: شهرداری زنجان در دوکارگروه مستقیماً تکلیف دارد که یکی از آنها مسیولیت کیته تدفین بیماران کرونایی است که با توجه به اینکه در اسفندماه همزمان مصوبه ایی برای انتقال مزارهای پایین و بالا به آرامستان جدید داشتیم از زمان شیوع کرونا تدفین اموات در آرامستان جدید در حال انجام است.

وی مسئولیت دیگر شهرداری در خصوص شیوع ویروس کرونا ضدعفونی اماکن و وسایل نقلیه عمومی عنوان کرد و گفت: در روز های اول ضدعفونی معابر به صورت عمومی انجام می شد که بعد از ابلاغ پروتکل های جدید شهرداری در ۵۶ نقطه نسبت به ضدعفونی تکلیف و مسئولیت دارند که هر روز یا یک روز در میان انجام می شود.

وی افزود: شهرداری زنجان  در خصوص درخواست هایی که برای ضدعفونی می شود نیز مثل آسایشگاه سالمندان یا زندان مرکزی و یا مدارس آماده خدمتگزاری خواهد بود و تمام تلاش خود را برای ضدعفونی این مکان هخا انجام خواهد داد.

یگانه گفت: در طول۴ ماه گذشته شهرداری زنجان مسئولیتی که نسبت به تجهیز نقاهتگاه ها داشته را نیز انجام داده است .

شهردار زنجان با اشاره به  ضررهایی که کسبه نیز در ایام کرونا متحمل شدند گفت: در این خصوص شهرداری تخفیف ۳۰ درصدی تا ۱۰۰ درصدی به دکه ها و اماکن تجاری که متعلق به شهرداری است را اعمال کرده و نسبت به معافیت ۲ ماهه و تخفیف برای عوارض مشاغل را از شورا درخواست کرد که که مصوب هم شد.

شهردار زنجان در خصوص پروژه سبزه میدان نیز گفت: عملیات عمرانی  این پروژه از شهریور سال ۹۸  آغاز شده است که درصد پیشرفت فیزیکی آن ابتدای امسال ۷ درصد گزارش شده بود که اکنون ۲۲ درصد پیشرفت دارد و  که ۴ درصد از برنامه ریزی انجام شده عقب است و تا شهریور سال آینده به  اتمام خواهد رسید.

یگانه  در خصوص مشکلات پروژه سبزه میدان نیز گفت: یکی تاز مشکلاتی که در این پروژه با آن مواجه هستیم این است که قرار داد این پروژه  که با مبلغ ۶۴ میلیارد تومان بسته شده عمرانی است و شامل نورپردازی و مبلمان شهری و فضای سبز  نمی وشد که اگر بخواهیم این موارد را هم به آن اضافه کنیم قطعاً رقم اجرایی پروژه بالاتر خواهد بود  برای همین از درخواست داریم که کمکهای لازم در این خصوص از سوی مسئولان استان صورت بگیرد.

وی دومین مشکل در این پروژه را موضوع تملکات آن  عنوان کرد و گفت: برآورد اعتبار اولیه برای تملک واقع در این طرح ۱۴ میلیارد تومان بوده است که ان ار به ۴۰ میلیارد افزایش داده ایم که این موضوع باید در همان آغاز پروزه باید صورت م یگرفت که انجام نشده است.

وی افزود: برای اجرای اجرای پروژه و جمع تملکات بالای ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است که حتما نیاز به اعتبارات استانی است .

شهردار زنجان در مورد بازگشایی محور پادگان نیز گفت: محور غربی پادگان قبلا بازگشایی شده و الان به دنبال بازگشایی محورهای شرقی آن هستیم که جلسات متعددی هم با وزیر دفاع  و تعهدات متقابلی تعیین شده است که برای شروع باید دیواری احداث شود و سپس آزادسازی محور صورت بگیرد و سردر ضلع شرقی پادگان که ورودی شهرک های نصر و آزادگان است باید تخریب شود که لازمه اش ورود به داخل پادگان است.

وی افزود : ۸۰۰ هکتار زمین در روستای اسفجین برای  جابجایی در اختیار پادگان قرار داده شده و مققر شده بود که ضلع جنوبی پادگان که ماهیت نظامی ندارد و آموزشی و مسکونی است به فروش برسد و  عواید ان برای جابجایی پادگان استفاده شود که متاسفانه  شاهد هستیم که واحد مسکونی در انجات در حال احداث است که مغایر با تعهدات خوئدشان است و این موضوع نیاز به مجوزهای قانونی دارد که ما درخواست ما این است که در بازگشایی معبر عمومی شهرداری را یاری کنند.

شهردار زنجان در رابطه با پل امام حسن مجتبی(ع) نیز گفت: این پروژه قرار بود با ۲۴ میلیارد تومان تمام شود که پل عابر پیاده و و تابلوهای راهنمای مسیر و دوربرگردان از الزاماتش بود که بنا بر ضرورت فقط پل اصلی افتتاح شد. که برای تکمیل آن ۱۳ میلیارد تومان نیاز است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست