• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۱۵
  • شناسه خبر: 17921

ثبت ۱۸۹ مورد آتش سوزی در سه ماهه نخست امسال/علل آتش سوزی های مراتع کارشناسی نشده است

پیام ملّت-جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری حدود ۱۸۹ مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان ثبت شد.

محسن پناهی در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در فروردین ماه امسال هیچ موردی از آتش‌سوزی در مراتع ثبت نشد. این در حالی است که در اردیبهشت ماه یک مورد اما در خرداد ماه ۱۸۸ مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه امسال پیک آتش سوزی مراتع در خرداد ماه رخ داد عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال گذشته تنها ۵۰ مورد آتش سوزی مراتع در استان زنجان ثبت شده بود و ثبت این ۱۸۹ موردی آتش سوزی مراتع استان نشان از افزایش ۴ برابری میزان آتش‌سوزی در مراتع استان است.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه بحث های نظارتی در خصوص آتش سوزی در آتش نشانی وجود ندارد افزود: در آتش نشانی موضوعات تبلیغاتی، آموزشی و فرهنگ سازی جهت کاهش وقوع آتش سوزی ها وجود دارد که بخشی از این فرهنگ سازی از طریق رسانه ها صورت می گیرد.

پناهی با بیان اینکه در سال‌های گذشته آموزش و فرهنگ سازی در جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی ها از طریق مدارس نیز صورت می گرفت تصریح کرد: اما امسال به علت وقوع بحران شیوع کرونا و تعطیلی مدارس فرهنگ سازی و آموزش کودکان و نوجوانان از این طریق صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه آتش سوزی ها در مراتع علل و عوامل مختلفی دارد ادامه داد: تعداد زیادی از علل می توان در وقوع آتش سوزی مراتع نام برد اما در کل می توان علل وقوع آتش سوزی مراتع را در دو دسته سهل انگارانه یا عمدی تقسیم بندی کرد. البته اکثریت قریب به اتفاق آتش سوزی های مراتع به علت جا گذاشتن بطری های فلزی در طبیعت است که این موارد همانند ذره بین عمل کرده و منجر به آتش‌سوزی خواهند شد.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه علل وقوع آتش سوزی های مراتع کارشناسی نشده است افزود: باتوجه به اینکه هیچ ارگانی تاکنون کارشناسی علل وقوع آتش‌سوزی را مطالبه نکرده است لذا در حال حاضر هیچ کارشناسی از آتش سوزی های به عمل آمده صورت نگرفته است و علت اصلی وقوع آتش سوزی های حادث شده مشخص نیست./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست