• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۴-۲۸
  • شناسه خبر: 18270

۱۸۱ هزار هکتار از مناطق استان از لحاظ آتش سوزی در وضعیت بحرانی قرار دارد

پیام ملّت-فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ۱۸۱ هزار هکتار از مناطق استان جزو مناطق بحرانی و حساس از لحاظ آتش سوزی هستند.

سرهنگ رضا مهدیون در گفت و گو با خبرنگار «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: ۲۲۰ هزار هکتار از مناطق استان در وضعیت نیمه بحرانی و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار مناطق استان جزو مناطق عادی از لحاظ اتش سوزی محسوب می شوند.

وی در خصوص مساحت مراتع و جنگل های استان زنجان عنوان کرد: در استان زنجان مساحت منابع طبیعی حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار هکتار است که از این میان یک میلیون و ۱۳۰ هزار هکتار آن مراتع و حدود یکصد هزار هکتار آن جنگل است البته این مناطق گفته شده به سه دسته مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم‌بندی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه طی امسال ۲۷ فقره آتش سوزی در منابع طبیعی استان زنجان به وقوع پیوسته است ادامه داد: البته این آتش سوزی ها در امسال از اواسط خرداد ماه شروع شد.

سرهنگ مهدیون با بیان اینکه ۴۳۰ هکتار از منابع طبیعی استان طی امسال طعمه حریق شده است افزود: خوشبختانه میزان و تعداد این آتش سوزی ها با همکاری ها و هماهنگی های صورت گرفته رو به کاهش است. بیشتر در روز جمعه ما شاهد وقوع آتش سوزی ها در منابع طبیعی به علت رفتن مردم به دامان دشت و طبیعت هستیم.

وی عمده دلایل وقوع آتش‌سوزی را سهل انگاری انسانی دانست و خاطرنشان کرد: تعداد ناچیزی از این آتش سوزی های به وقوع پیوسته عمدی بوده است. لذا از مردم درخواست می شود که از روشن کردن آتش در مناطبع طبیعی به علت فراوان بودن و خشک بودن پوشش گیاهی جدا خودداری کنند./ش

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست