• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۵-۲۶
  • شناسه خبر: 19091

«هرخانه یک حسینیه ، هر خانواده یک هیئت »

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مسال با شعار «هرخانه یک حسینیه ، هر خانواده یک هیئت » روضه های خانگی بر پا خواهد شد و بیشتر مردم در خانه های خود اقامه عزا خواهند کرد. به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام مل ...

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مسال با شعار «هرخانه یک حسینیه ، هر خانواده یک هیئت » روضه های خانگی بر پا خواهد شد و بیشتر مردم در خانه های خود اقامه عزا خواهند کرد.

به گزارش « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» حجت الاسلام سعید احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت تشریح برنامه های ماه محرم اظهار کرد: دربین گروهایی که بنا است با بیماری کرونا مقابله کنند و شیوع این بیماری را به حداقل برسانند یک گروه کارد درمان است و دیگری گروهی هستند که پشتیبانی این جبهه را می کنند که همان مردم و گروه های مرجع و همه کسانی که برای حمایت از مدافعان سلامت قدمی برمی دارند.

وی گفت: خارج از فضای رسانه ایی که علیه هیئات مذهبی و اقامه عزا الان شروع به کار کرده است ، هیئات مذهبی امسال در قامت یک پشتیبان واقعی در جامعه حضور خواهند داشت که از همان اول هم در اقدامات مختلف ثابت کردند که درکنار مردم و به فکر حل مشکلات آنان هستند.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان زنجان گفت: برای برنامه ریزی در خصوص برنامه های محرم جلسات متعددی در استانداری با اعضای ستاد کرونا داشته ایم که تصمیمات مربوطه اتخاذ شده و وظایف دادستانی و نیروی انتظامی و علوم پزشکی و کارشناسان بهداشت و هیئت های مذهبی مشخص و تعیین شده است .

وی با بیان اینکه هیئت های مذهبی بعد از سخنان رهبری مرجع و معیار را تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا می دانند تصریح کرد: هیئت های مذهبی در زمین دشمن بازی نخواهند کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان با بیان اینکه هیئت سیدالشهدا قابل مقایسه با سایر اجتماعات نیست اظهار کرد: باید از ایجاد دوقطبی هیئت و مسافرت و .. پرهیز کرد.

وی در ادامه گفت: همانطور که تفریح و خرید و نیاز مردم است و باید در این شرایط هم برای رفع نیاز در این موارد برنامه ای داشت ، هیئت های مذهبی هم می خواهند در بستر سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل های توصیه شده یک نیاز روحی و اعتقادی به اذعان روان شناسان را در جامعه رفع کنند.

حجت الاسلام سعید احمدی گفت:طبق روح حاکم بر پروتکل ها اجتماعاتی که منجر به شیوع باشند را نخواهیم داشت ، دسته روی و پذیرایی نخواهیم داشت و همچنین حرکت دسته های عزاداری که در روز سوم شهادت به شهر می امدند و همچنین تعزیه خوانی را هم نخواهیم داشت .

وی تصریح کرد: تمام برنامه های محرم در ۲ برنامه خلاصه می شود که در مساجد به مدت نیم ساعت برای اقامه نماز جماعت و و یک روضه ۵ دقیقه های خواهد بود و عزاداری در فضای بسته نخواهیم داشت . و همه مراسم ها در فضای باز خواهد بود مثل محوطه مسجد و یا حیاط مدرسه و یا ورزشگاه .

وی با بیان اینکه مکان هیئات ها مشخص شده است که حتما با نظارت و تایید کارشناسان بهداشت خواهد بود.

سعید احمدی در خصوص زمان مراسم ها نیز گفت: زمان مراسم های عزاداری حداکثر یک ساعت و نیم در فضای باز خواهد بود و یه هیچ وجه در فضای بسته مراسمی نخواهیم داشت و هیئت ها مکلفند محل ورود و خروج و محل عزداری را قبل و بعد از مراسم ضدعفونی کنند و همچنین استفاده از ماسک به طور مستمر در طول مراسم الزامی خواهد بود و هیئت ها موظفند ماسک در اختیار عزاداران قرار دهند.

وی با بیان اینکه از میان ۷۰۰ هیئت استان ۴۰۰ هیئت فعال داریم که اکثرشان اعلام کرده اند که امادگی برگزاری مراسم با رعایت پروتل ها را دارند گفت: با هیئت هایی که پروتکل ها را رعایت نکنند برخورد خواهد شد .

حجت الاسلام سعید احمدی بر احیای روضه های خانگی تاکید کرد و گفت: امسال با شعار ” هرخانه یک حسینیه ، هر خانواده یک هیئت ” روضه های خانگی بر پا خواهد شد و بیشتر مردم در خانه های خود اقامه عزا خواهند کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی زنجان در پایان گفت: کرونا موارد زیادی به ما یاد داد که بر اساس آن باید هیئت ها و سبک عزاداری ها را ویرایش کنیم و فرصتی شد که هم دلی و نوع دوستی و مراعات حال یکدیگر را جید بگیریم . ما از اقامه عزاری اباعبدالله می خوایهم به اقامه حق برسیم و امروز حق این است که هرکسی در مبارزه با این بیماری هرکاری می تواند انجام دهد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست