• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۷-۲۸
  • شناسه خبر: 19865

فراخوان مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع‌دستی اعلام شد

پیام ملّت- فراخوان نخستین مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع‌دستی با محوریت رشته‌های از یادرفته و در حال فراموشی روز دوشنبه ۱۴ مهرماه اعلام شد.

فراخوان مسابقه ملی طراحی و ساخت در صنایع‌دستی اعلام شد

به‌گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی، حفظ و صیانت از صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از اهم وظایف معاونت صنایع‌دستی است و در این بین رشته‌های در خطر و در حال فراموشی در اولویت و دستور کار قرار دارد.

استعدادیابی و شناسایی افراد شاخص و فعال این رشته‌ها، حفظ اصالت‌ها و ارج نهادن به رشته‌های در حال فراموشی، ظهور ایده‌های خلاق با حفظ اصالت، آشنایی با رشته‌های مهجور و روزآمدشدن محصولات برای مخاطب امروز از مهمترین اهداف این مسابقه است.

بر اساس شرایطی که در این فراخوان اعلام شده، آثار باید بر اساس مواد مصالح و تکنیک خاص رشته‌های مورد نظر طراحی و ساخته شوند و دارای کیفیت بالایی باشند. از هر هنرمند تنها سه اثر به بخش نمایشگاه راه پیدا می‌کند. آثار ارسالی باید دارای شناسنامه شامل عنوان اثر، توضیح درباره روش اجرا، مواد و مصالح مصرفی رشته‌های صنایع‌دستی مورد نظر باشند.

تصاویر باید به نشانی اینترنتی ichtotarvij@gmail.com ارسال شود. انتخاب آثار در دو مرحله انجام می‌شود، در مرحله نخست تصاویر توسط گروه داوری اولیه بررسی و انتخاب می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار به انتخاب هیئت داوران، به نمایشگاه راه پیدا می‌کند.

 پذیرفتن آثار در مرحله نخست به معنای راه‌یابی اثر به نمایشگاه نبوده و آثار راه‌یافته به مرحله دوم توسط گروه داوران انتخاب می‌شوند و هنرمندان می‌توانند آثار خود را در دو بخش سنتی و نوین برای ورود به نمایشگاه ارائه کننند.

 در صورت تداوم محدودیت اعلام‌شده وزارت بهداشت، رویداد مربوطه به‌صورت مجازی انجام خواهد شد و آثار ارسالی باید کاربردی بوده و تنها جنبه تزئینی نداشته باشد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانند با شماره‌های مندرج در فراخوان و یا کارشناس صنایع‌دستی استان خود تماس بگیرند.

زمان ارسال تصاویر ۹/۹/۱۳۹۹ لغایت ۱۹/۹/۱۳۹۹ است، اعلام نتایج اولیه ۲۴/۹/۱۳۹۹ و اعلام نتایج نهایی و مراسم تقدیر از برگزیدگان ۸/۱۰/۱۳۹۹ تعیین شده است.

هم چنین محل و تاریخ تحویل و نمایش آثار موزه ملی ایران است که از ۳۰/۹/۱۳۹۹ لغایت ۱/۱۰/۱۳۹۹ برگزار می‌شود، افتتاحیه در تاریخ ۲/۱۰/۱۳۹۹ و اختتامیه نیز ۸/۱۰/۱۳۹۹ برگزار می‌شود که به هشت نفر از هنرمندان برگزیده لوح تقدیر، نشان مسابقه و همچنین جایزه‌ای نفیس اهدا خواهد شد.

دبیرخانه این مسابقه در تهران، خیابان آزادی تقاطع بزرگراه یادگار امام، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دفتر توسعه و ترویج  واقع شده است علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۶۱۰۶۳۴۱۹-۰۲۱  تماس بگیرند و یا از طریق واتس‌آپ (صرفاً برای ارسال تصاویر و پیام) به شماره ۰۹۳۷۵۸۱۹۵۷۹ با دبیرخانه ارتباط برقرار کنند.

.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست