• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۳
  • شناسه خبر: 19912

مشارکت کمتر از ۳۰ درصدی زنجانی ها در ورزش های همگانی

پیام ملّت- معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:در حال حاضر طبق بررسی های تقریبی حدود ۲۷ درصد آقایان و ۲۶ درصد خانم ها دربرنامه های ورزشی مشارکت دارند.

محمد حمزه پور در گفت و گو با « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» در تشریح فلسفه ورزش همگانی اظهار کرد: ورزش همگانی یعنی ورزش برای همه . مفهوم ورزش همگانی که شامل دامنه ی سنی ۳ تا بالای ۷۰ سال می شود انواع مختلف فعالیت های جسمی اعم از بازی های غیر منظم و خودجوش بومی تا تمرین های بدنی منظم را در بر می گیرد که شامل ورزش صبحگاهی، فعالیت در پارک ها و فضای باز ، کوهپیمایی یا کلاسهای آمادگی جسمانی است و به ورزشهای گروهی غیر رقابتی و بدون هزینه و یا ارزان قیمت اطلاق می گردد.

وی افزود: ورزش همگانی ورزشی برای همه در هر سنی و جنس با کمترین هزینه و با هدف سلامتی و بهبود همه انسان ها می باشد. در واقع فعالیبت بدنی است که انرژی های ذخیره شده افراد رابه قدرت تبدیل می کند و در حد ممکن انگیزه هایی درمردم برای ورزش کرد ن به وجود می اورد تا اوقات فراغت فعال داشته باشند.

وی تعداد باشگاه های ورزشی استان زنجان را ۳۵۷ باشگاه ورزشی عنوان کرد که با مجوز کمیسیون ماده ۵ باشگاه های این اداره کل در سطح استان فعالیت دارند.

حمزه پور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چند درصد مردم استان ورزش می کنند؟ گفت: پروژه تحقیقی از سوی اداره کل در دست اجرا است تا مقدار انجام ورزش از سوی آحاد مردم را ارزیابی کنیم. اما در حال حاضر طبق بررسی های تقریبی حدود ۲۷ درصد آقایان و ۲۶ درصد خانم ها دربرنامه های ورزشی مشارکت دارند.

وی تعداد کمیته های فعال در هیئت ورزش های همگانی را بیش از ۱۵ کمیته اعلام کرد و گفت: هم اکنون کمیته های پیلاتس، یوگا، کارکنان دولت ، پرواز بادبادک ها، بازی های الکترونیک، پیشکسوتان، آمادگ جسمانی ، ورزش صبحگاهی، ایروبیک، ورزش کودکان، فریزبی،کراس فیت، تمرینات معلق ، گردشگری ورزشی و داژبال در استان در حال فعالیت هستند.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان در خصوص تعداد ایستگاه های ورزشی استان نیز گفت: در سال ۹۸ با همکاری شهرداری در سطح استان ۳۵ ایستگاه ورزش همگانی در ۸ ماهه اول سال و ۲۲ ایستگاه ورزش همگانی در ۴ ماهه دوم سال بل ازشیوع کرونا فعال بود و در سال ۹۹ و در ایام کرونا ۷ ایستگاه ورزش صبحگاهی در طرح زنگ ورزش در همسایگی درشهر زنجان مشغول فعالیت می باشند.

حمزه پور تصریح کرد: برای انجام ورزش همگانی میتوان ازهر فضایی که برای انجام حرکات ورزشی مناسب باشد استفاده کرد اما با توجه به اینکه شهر زنجان فضای ورزشی مناسبی دارد دسترسی مردم به فضاهای ورزشی خوب است و مشکل عمده نبود فضای ورزشی در مناطق جنوب شهر است . ولی قریب به اتفاق رشته ای ورزشی دارای سالن تخصصی هستند .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست