• تاریخ: ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • شناسه خبر: 19937

قیمت گازوئیل افزایش نمی یابد/ با توزیع الکترونیکی نفت سفید یک لیترهم عرضه خارج ازشبکه نخواهیم داشت

پیام ملّت- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زنجان گفت: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت فرآورده های نفتی ازجمله گازوئیل نداریم .

حمید حبیبی در گفت و گو با « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: در سال های گذشته نفت سفید خانوارهای فاقد گاز شهری از طریق کوپن تامین و توزیع می شد و در بازه های زمانی مشخص اعلام می شد که خانوارهای برای دریافت نفت اقدام کنند که متاسفانه دراین روش مشکلاتی داشتیم و کالابرگ ها و کوپن ها یا گم می شد و یا فروخته می شد و یا برخی خانه ها که گاز کشی می شدند و کوپن هایی سرگردان باقی می ماندند که موجب سوء استفاده برخی ها و انحراف خارج از شبکه می شد.

حبیبی افزود: در راستای دولت الکترونیک و حذف هرگونه توزیع و انحراف و عرضه خارج از شبکه و رسیدن نفت سفید به مصرف کننده واقعی، شرکت پخش فرآورده های نفتی تصمیم گرفت که توزیع را از حالت دستی و کوپنی به الکترونیکی تبدیل نماید که در چند استان از جمله استان زنجان به صورت پایلوت اجرا می شود.

حمید حبیبی گفت: بر همین اساس با شناسایی بیش از ۲۷۰ هزار خانوار فاقد گاز و بعد از راستی آزمایی، تحت زیر ساخت کارت بانکی سرپرست خانوار سهمیه نفت هر خانوار در بازه های زمانی خاص در حساب کارت سرپرست شارژ می شود که در این صورت دست هرگونه سوء استفاده کندده در استفاده و فروش خارج از شبکه قطع شده و فقط کسی می تواند نفت سفید را تحویل بگیرد که در کارت بانکی اش کاش شارژ شده باشد و فروشنده نمی تواند نفت را به کسی دیگر تحویل دهد.

حبیبی اضافه کرد: دراین روش اگر سرپرست خانواده در دور افتاده ترین روستاها هم باشد هنگام تحویل سوخت از فروشنده ، کارت می کشد و در سیستم ثبت شده و قابل مشاهده خواهد بود. دراین صورت مطمئن خواهیم بود که نفت سفید به خود خانوار مصرف کننده اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود : در روش دستی و کوپنی سوخت قاچاق می شد درحالی که فکر می کردیم به دست مصرف کننده رسیده است ولی در حال حاضر فروشنده یک راه بیشتر ندارد و باید نفت را به همان سرپرست خانواده تحویل دهد.

حبیبی تاکید کرد: با این روش به ضرث قاطع می گوییم که حتی یک لیتر نفت سفید هم انحراف و عرضه خارج از شبکه نخواهد داشت.

وی گفت :امسال با توجه به پیش بینی سال سرد با همین روش الکترونیکی در ذخیره سازی پاییز و زمستان به جای ۲۰۰ لیتر ۱۰۰ لیتر سوخت در کارت سرپرست خانوار هست و در هر زمان که نیاز داشته باشند می توانند سوخت را از فروشنده تهیه کنند و بقیه در کارتشان ذخیره می شود در حالی قبلا امکان ذخیره سوخت مصرف نشده نبود ضمن اینکه قبلا فقط ۲۰۰ لیتر توزیع می شد.

حبیبی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ، طرح های کنترل بازرسی در روستاهای صعب العبور از جمله زنجانرود و مشمپا و… تک تک خانوارها مورد بازدید و بازرسی قرار گرفتند گفت: این طرح ملی در حمایت از خانوارهایی که در روستاهای صعب العبور سکونت دارند انجام شد ولی به این معنا نیست که روستا ها ی نزدیکتر را در برنمی گیرد. در واقع در کلیه خانوارهایی که مصرف کننده نفت سفید در کل استان هستند حتی مناطق حاشیه نشین زنجان با همین ساختار نفت سفید توزیع خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی زنجان همچنین تاکید کرد: هیچ افزایشی در قیمت گازوئیل نخواهیم داشت و کلا هیچ برنامه ایی برای افزایش قیمت فرآورده های نفتی نداریم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست