• تاریخ: ۱۳۹۹-۱۰-۰۷
  • شناسه خبر: 20910

روستای پاشا چای همچنان مشکل آب دارد/جوانان دلیلی برای ماندن در روستا ندارند

پیام ملّت-دهیار روستای پاشا چای گفت: مشکل اساسی روستای پاشا چای آب شرب است.

مهدی قربانی در گفت و گو با خبرنگار « پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملّت» گفت: روستای پاشا چای از اول هم از لحاظ آب مصرفی در مضیقه بود. از  طرف سازمان آب و فاضلاب چاه حفر کردند که هزینه های لوله کشی و غیره  آن را خودیاری روستا پرداخت کرد. ما  قبلا چشمه داشتیم که ساعتی برای مصرف مشخص کرده بودیم و در همان ساعات آب مصرف می کردیم  ولی الان آن چاهی که آب و فاضلاب حفر کرده به درد ما نمیخورد. قرار شد از ما پول بگیرند که ۲۴ ساعته آب داشته باشیم ولی الان از همان قنات قبلی استفاده می کنیم  الان کنتور وصل کرده اند در حالی که  قبلا  هم همان آب را داشتیم .

وی گفت: چاهی که برای آب شرب این روستا  حفر شده در دره است و درفصل در بهار که سیل هم جاری می شود آب گل و لای دارد. از آن طرف دره آبی که از روی قنات رد می شود فرو می رود در آن زمین و طعم و مزه آب شرب  آب را تغییر می دهد.قنات ها هم لای روبی نمی شوند یک بخش نامه آمده بود برای لای روبی قنات ها که هزینه ۶۰ میلیونی هم پرداخت کردیم .از هر چاهی ۳ فرقون گل و لای و خاک درآوردند و هزینه آن را هم خودیاری پرداخت کرد.از بهداشت هم درخواست داده بودیم که آزمایش آب شرب ما انجام شود که هنور جوابی نداده اند.

دهیار روستای پاشا چای همچنین گفت: برای انجام برخی تزریقات به بهورز روستا مجوز نداده اند و برای تزریق  بعضی آمپول ها باید به بخش حلب  برویم  چون در خود روستا انجام نمی شود.

مهدی قربانی گفت: در این روستا  در حال حاضر ۴۰ خانوار ساکن اند ولی در کل ۱۳۰ خانوار هستند که ییلاق و قشلاق می کنند. همه جوانان رفته اند شهر و کسی علاقه ای به ماندن در روستا ندارد به دلیل اینکه آب کافی برای رونق کشاورزی وجود ندارد و آب کشاورزی کم است و برداشت خوبی نمی توان کرد و درآمد خوبی هم کسب نمی شود.

در پاسخ به  این مشکل آب این روستا روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان به پیام ملّت گفت:  این روستا در حال حاضر مشکل آب ندارد .هفته گذشته پمپ شناور این روستا سوخته بود که تعویض شد و آب چشمه هم فعلا جوابگوی مردم روستا هست . 

فقط در تابستان این روستا و روستاهای این منطقه دچار کمبود آب هستند که مجبورند در ساعات مشخصی آب مصرف کنند که آن هم به خاطر کمبود آب در منطقه حلب است.کیفیت آب این روستا هم موردی ندارد و کلرسنجی هم انجام  شده و مشکلی از این جهت نیست .

گفتنی است پاشا چای روستایی از توابع بخش حلب شهرستان ایجرود در استان زنجان  است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست