• تاریخ: ۱۴۰۰-۰۴-۰۲
  • شناسه خبر: 23399

سند آمایش دانشگاه آزاد برای مناطق مختلف تدوین می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند آمایش دانشگاه آزاد برای مناطق مختلف تدوین می‌شود.

به گزارش پیام ملّت-، محمد مهدی طهرانچی در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و بهره‌برداری از مجتمع آزمایشگاهی این دانشگاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف ما در سطح مناطق، توسعه منطقه‌ای است و وظیفه دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای چاپ کردن مقاله نخواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه با بیان اینکه علم  باید برای افزایش مهارت و فناوری‌های نو و تاثیر اجتماعی و اقتصادی در منطقه باشد، اضافه کرد: دانشگاه در سطح ملی باید مباحث مربوط به گسترش دانش را پیگیری کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره جمع‌آوری واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد بیان کرد: اگر دانشگاهی می‌خواهد در اقتصاد شهر موثر باشد و مهارت جوانان را به طور خاص منطبق بر آمایش افزایش بدهد، چنین دانشگاهی باید تقویت و توسعه پیدا کند.

طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه در سطح ملی باید مباحث مربوط به گسترش دانش را پیگیری کند و هدف ما در سطح مناطق، توسعه منطقه‌ای است، اضافه کرد: اگر این اتفاق بیفتد وظیفه دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای چاپ کردن مقاله نخواهد بود و در این نوع واحدها علم برای علم معنی نمی‌دهد بلکه باید علم برای افزایش مهارت و فناوری‌های نو و تاثیر اجتماعی و اقتصادی در منطقه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علم باید برای افزایش مهارت و فناوری‌های نو و تاثیر اجتماعی و اقتصادی در منطقه باشد، گفت: ما دانشگاه را تعطیل نمی‌کنیم، بلکه رویکرد آن را تغییر می‌دهیم و ما حرکت منطبق بر آمایش را به جای جمع کردن واحدهای دانشگاهی در دستور کار داریم، چرا که اقتصاد شهرها به جد به افزایش بهره‌وری و نیروی انسانی وابسته است.

وی با اشاره به اینکه ما دنبال افزایش نقش دانشگاه در تاثیر اجتماعی و اقتصادی در شهرها هستیم، اضافه کرد: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد طراحی شده است.

طهرانچی در ارتباط با راه‌اندازی دانشکده‌های مهارتی و کارآفرینی بیان کرد: سند آمایش دانشگاه برای مناطق مختلف استان‌ها در حال تدوین است و متناسب با این سند، رفتار دانشگاه در شهرها و مناطق مختلف عوض می‌شود، به این معنا که دیگر هر رشته‌ای را در واحدها نخواهیم داشت و رشته‌هایی را توسعه خواهیم داد که متناسب با اشتغال جوانان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: متناسب با این سند، رفتار دانشگاه در شهرها و مناطق مختلف عوض می‌شود و اجرای این طرح از طریق بخشنامه‌های مربوط به تشکیل دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی برای سال تحصیلی آینده ابلاغ شده و با مشارکت استان‌ها تهیه سند آمایش در حال تکمیل است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست