• تاریخ: ۱۴۰۰-۱۱-۲۸
  • شناسه خبر: 26746

کمتر از نیمی از جمعیت استان زنجان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند

طبق آمار موجود در سطح استان ۹۳.۳ درصد مردم استان زنجان دوز اول، ۸۵.۷ درصد دوز دوم و ۴۱.۸ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

مشهود تقی‌لو، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار «پایگاه خبری- تحلیلی پیام ملت» با بیان اینکه با توجه به شیوع سویه او میکرون تاکید ما این است که خانواده‌ها واکسیناسیون را جدی بگیرند، اظهار داشت: طبق آمار موجود در سطح استان ۹۳.۳ مردم دوز اول، ۸۵.۷ درصد دوز دوم و ۴۱.۸ درصد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی هایی که برای شیوع سویه او میکردن وجود داشت تعداد مراکز که برای واکسیناسیون در نظر گرفته شده بود افزایش یافت، افزود: در طول ماه‌های گذشته تعدادی از مراکز غیر فعال شده بود و تعداد اعضای کادر نیز کاهش یافته بود که با توجه به افزایش تعداد مبتلایان تعداد اعضای کادر نیز در ارتباط با واکسیناسیون افزایش یافت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ارتباط با کمبود برخی واکسن‌ها گفت: در تعدادی از انواع واکسن‌ها محدودیت وجود دارد که این محدودیت ها در حال رفع است اما با این حال عده‌ای از افراد مصمم به استفاده از نوع خاصی از واکسن هستند.

وی تاکید کرد: مقرر نیست که حتما نوع خاصی واکسن زده شود چراکه بسته به نوع واکسن قبلی همکاران واکسن متناسب با آن را تزریق خواهند کرد.

تقیلو با اشاره به اینکه متاسفانه در سویه جدید بیماری ۲۰ درصد مبتلایان مربوط به کودکان است، بیان کرد: اهمیت واکسیناسیون در کودکان بسیار مهم است با این حال کودکان سنین ۹ تا ۱۲ سال استان در حدود ۲۵.۱۱ درصد و ۵ تا ۹ سال نیز در حدود ۵.۴ درصد واکسن را تزریق کرده‌اند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست