• تاریخ: ۱۴۰۱-۰۱-۱۷
  • شناسه خبر: 27224

امسال سال خوبی برای شهرداری زنجان خواهد بود/اداره کل راه و شهرسازی استان به حوزه شهرسازی ورود کند/هیچ‌گونه فضاسازی برای ماه مبارک رمضان در شهر زنجان اتفاق نیفتاده است

اداره کل راه و شهرسازی استان باید به حوزه شهرسازی ورود کند،۲ سال است که تملکات را مدیریت می کنیم و مباحث ترافیکی را مد نظر قرار می‌دهیم و در این زمینه وارد معابر باریک شده‌ایم اما ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» شهردار زنجان در اولین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان در سال جدید اظهار کرد: با تعامل و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر، ریل‌گذاری برای اقدامات سال ۱۴۰۱ به خوبی اتفاق افتاده که نمونه آن برنامه‌ریزی دقیق کارها است که برای اولین بار در تاریخ شهرداری زنجان، روکش آسفالت‌ریزی از ۱۰ فروردین آغاز شده و لکه‌گیری و مرمت معابر نیز از اوایل اسفند سال گذشته آغاز شده بود.

فیروزفر گفت: با توجه به اینکه سطح معابر از وضعیت خوبی برخوردار نیستند، برنامه جدی برای ترمیم معابر در سال جاری داریم که بستگی به چند فاکتور دارد و امسال برنامه خوبی برای آسفالت‌ریزی در شهر زنجان خواهیم داشت.

فیروزفر با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری از محل بازآفرینی شهری برای شهرداری زنجان جذب نشده بود، گفت: فقط در پایان سال با عنایت و ورود استاندار زنجان ۴٫۵ میلیارد تومان از محل بازآفرینی شهری جذب شد که آن هم هنوز به‌طور کامل محقق نشده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه طرح تفصیلی شهر زنجان از زمان ابلاغ تاکنون گشایش آنچنانی به‌صورت محوری در شهر زنجان ایجاد نکرده است، اظهار داشت: معابری که پیش‌بینی و طرح شده بود در برخی مناطق، قابل اجرا نیست و امسال به دنبال این خواهیم بود که این معابر را به‌صورت عملیاتی و کارشناسی به حالت قابل اجرا درآوریم.

وی با اشاره به پروژه سبزه میدان گفت: قرارداد قبلی سبزه‌میدان رو به اتمام بوده و در حال عقد قرارداد دوم هستیم ضمن اینکه مصالح پیش‌بینی شده برای سبزه‌میدان با شرایط جوّی زنجان سازگار نیست که در پی تبدیل آن به پیور هستیم که پروسه آن از اسفند سال گذشته آغاز شده است.تبدیل این مصالح هم سبب صرفه‌جویی عمده و هم دوره نگهداری پروژه با ضریب اطمینان بالایی می‌شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه پارکینگ طبقاتی نیاز به تامین ۳۵ میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: دوربرگردان پل امام حسن(ع) نیز احتمال تغییر در کندرو دارد اما در هر صورت تا ۳ خرداد به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه معبر پادگان نیز به خوبی پیش می‌رود و امسال سال خوبی برای شهرداری زنجان خواهد بود و خبرهای خوشی به گوش مردم خواهیم رساند.

منصور مرادلو رییس شورای شهر نیز در این جلسه گفت:شهر از لحاظ زینت و سیما در ورودی و مرکز شهر و همچنین به لحاظ برگزاری برنامه‌های مختلف شاد و نشاط‌ آور در تعطیلات نوروزی وضعیت خوبی داشت و نوروز شادابی را شاهد بودیم و تغییری در ایام نوروز نسبت به سال‌های قبل در سیمای شهری ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان باید در کفسازی بازار زنجان مشارکت داشته باشد، افزود: امسال ۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازار زنجان پیش‌بینی شده که برای انجام عملیات عمرانی، کافی نخواهد بود لذا درخواست کمک و تامین اعتبار داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امیدواریم امسال در موضوع بازآفرینی شهری بتوانیم اعتبارات خوبی برای شهر زنجان جذب کنیم، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته در این زمینه کوتاهی و قصور شده در حالی که اداره کل راه و شهرسازی استان در محیط شهری برای اجرای بازآفرینی شهری باید به شهرداری کمک کند که امیدواریم امسال این موضوع پیگیری شود.

مرادلو با اشاره به باغ هاشمی‌نژاد نیز گفت: با توجه به اینکه باغ هاشمی‌نژاد، پارک و مجموعه بزرگی خواهد بود لذا مسائل مختلف از جمله ترافیک شهری و شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد چرا که قرارداد اجرای این پروژه بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

مرادلو با تاکید بر اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان باید به حوزه شهرسازی ورود کند، افزود: ۲ سال است که تملکات را مدیریت می کنیم و مباحث ترافیکی را مد نظر قرار می‌دهیم و در این زمینه وارد معابر باریک شده‌ایم اما ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی شهری، کم است که درخواست می‌کنیم راه و شهرسازی بیش از این ورود پیدا کند.

وی با اشاره به برخی تملکات و بازگشایی‌ها طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: این بازگشایی‌ها سبب کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر خواهد شد و بسیاری از مشکلات در این زیمنه کم می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ یک ریال از اعتبارات بازآفرینی شهری به شهرداری زنجان جذب و تخصیص نیافته اما پیگیری این موضوع در سال جاری خواهیم بود. حتی دستگاه‌هایی مانند اداره کل امور اقتصادی و دارایی نیز مکلف‌اند اعتباراتی را در اختیار شهرداری قرار دهند.

مرادلو با بیان اینکه ۹۲ میلیارد تومان در سال جاری برای آسفالت‌ریزی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: این اعتبار در ۲ بخش امانی و پیمانکاری خواهد بود و امیدواریم حرکتی که از اسفند سال گذشته در آسفالت معابر آغاز شده در فصل کاری سال جدید نیز ادامه پیدا کند.

حسین حمزه‌لوپاک، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز گفت: روشنایی و وسایل بازی پارک‌های شهر زنجان به دلیل شیوع کرونا جمع‌آوری شده بود، با توجه به شرایط جوّی و استقبال شهروندان امیدواریم که شهرداری این موضوع را پیگیری کرده و روشنایی و وسایل بازی پارک‌ها را مجدداً تامین کند.

وی با بیان اینکه تقریباً هیچ‌گونه فضاسازی برای ماه مبارک رمضان در شهر زنجان اتفاق نیفتاده است، افزود: از شهرداری زنجان و به‌ویژه سازمان‌های فرهنگی و سیما و منظر شهری درخواست داریم تا در این زمینه نسبت به فضاسازی شهر زنجان اقدام کنند.

حمزه‌لوپاک با اشاره به طرح بخشودگی خسارت و تاخیر تادیه چک‌های برگشتی شهروندان در شهرداری زنجان نیز گفت: این طرح فقط شامل چک‌های مختص پروژه‌های ساختمانی است که توسط شهرداری، طرح دعوی شده و شامل سایر چک‌ها نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ ماه به شهرداری زنجان جهت اجرای طرح بخشودگی، مهلت داده شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی که صاحبان چک‌ها طی این مدت به شرط پرداخت اصل مبلغ چک مشمول بخشودگی تاخیر تادیه می‌شوند.

حمزه‌لوپاک افزود: میزان بخشودگی تاخیر تادیه برای چک‌های ۳۰ میلیون و کمتر، ۳۰ تا ۶۰ میلیون، ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون و بالای ۱۰۰ میلیون تومان به شرط پرداخت اصل مبلغ چک به ترتیب ۱۰۰ ، ۵۰ ، ۲۵ و ۱۰ درصد است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص چک‌هایی که هنوز توسط شهرداری زنجان طرح دعوی نشده است، گفت: شهرداری برای تعیین تکلیف این چک‌ها نیز ۶ ماه مهلت دارد که در اسرع وقت نسبت به وصول چک‌ها به بدهکاران اطلاع‌رسانی کرده و پرونده‌های ساختمانی را تعیین تکلیف کند.

انسیه ابوبصیری، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این جلسه گفت: در قراردادهای برون‌سپاری شهرداری زنجان به‌خصوص قراردادهایی که ۳ ساله هستند، یک بند با عنوان «منوط به رضایت کارفرما» نیز آورده شود تا در صورت عدم انجام تعهدات توسط پیمانکار بتوان قرارداد را فسخ کرد تا شهروندان از ارئاه خدمات، نارضایتی نکنند.

وی اظهار داشت: با توجه به مدت قراردادها که ۳ ساله است و با توجه به شرط فسخ قرارداد که قبلا منوط به ۳ مرحله اخاطار به پیمانکار بود این کار سبب از دست رفتن زمان می‌شود.

ابوبصیری با اشاره به تجارب گذشته در برون‌سپاری خدمات شهرداری به پیمانکاران مختلف خاطرنشان کرد: باید از تجارب قبلی، الگو گرفته و در کمیسیون‌ها کارشناسی شده و قراردادها طوری تنظیم شود که در صورت عدم رضایت کارفرما و شهروندان بتوان قرارداد را فسخ کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست