• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۳-۲۱
  • شناسه خبر: 32949

انجام مطالعات جامع هدایت آبهای سطحی زنجان / در بارش های اخیر شهر دچار سیل شد نه آبگرفتگی

مشخص بود که شهر زنجان به لحاظ هدایت آب‌های سطحی مشکل دارد و در دو دهه گذشته علی‌رغم وجود کاملا مشخص این مشکل؛ هیچ کاری صورت نگرفته بود.اقدام بلند مدت شهرداری برای هدایت آبهای زیرسطحی طرح جامع مطالعاتی است و مطالعه کامل ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر در جلسه رسمی و علنی شورای شهر زنجان اظهار کرد: مشخص بود که شهر زنجان به لحاظ هدایت آب‌های سطحی مشکل دارد و در دو دهه گذشته علی‌رغم وجود کاملا مشخص این مشکل؛ هیچ کاری صورت نگرفته بود بطوریکه در سالهای قبل با یک بارندگی کوچک شاهد آبگرفتگی در ماطق مختلف بودیم که مجبور به تخلیه خانه ها و سنگربندی مغازه ها بودیم .

فیروزفر گفت: قرار شد با یک حرکت جهادی علمی مدیریت آبهای سطحی صورت بگیرد که در هیمن راستا تابستان گذشته به دنبال حل مسئله و راهکار بلند مدت و کوتاه مدت آن بودیم .

وی افزود: در راه حل کوتاه مدت با توجه به مشاهدات و مستندات قبلی ۷۷ نقطه آبگرفتگی از شهر شناسایی شد که برخی از انها مانند مرکز شهر و میدان انقلاب یک پروژه بود که اگر اقدام سال قبل در میدان انقلاب و ایجا کانال در آنجا نبود ، در قلب شهر بحران سیلاب را به وضوح می دیدیم. اما در روزهای اوج اغتشاشات با ایجاد کانال در میدان انقلاب نتیجه اش را در بارندگی روز پنجشتبه دیدیم .

فیروزفر گفت: از ۷۷ نقطه شناسایی شده مشکل آبگرفتگی در ۶۳ نقطه رفع شد و در نقاط باقی مانده نیز تنها نیاز به اصلاح برخی شیب‌های عرضی آسفالت‌ها دارد که امسال انجام می شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه اقدام بلند مدت شهرداری برای هدایت آبهای زیرسطحی طرح جامع مطالعاتی است گفت: در این خصوص مطالعه کامل شهر انجام شده و امسال اجرایی خواهد شد.

فیروزفر گفت: شهردار زنجان گفت: در سالهای گذشته ، شهر بدون توجه به هدایت آبهای سطحی گسترش یافته و شهرک‌هایی که در بالا‌دست احداث شده‌اند بدون توجه به هدایت آب‌های سطحی و دفع آن ایجاد شده است.در سیلاب اخیر هم خیابان ایثار ۵ زنجان به خودی خود مشکلی نداشت . سیلاب در ایثار ۵ نتیجه بارگذاری بسیار بالای شهرک‌های بالا دستی بود.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی معنای دیگری دارد گفت: در بارش اخیر شهر دچار سیل شده بود و نباید نام آن را آبگرفتگی گذاشت با این وجود برخی واکنش ها درست نبود و ما نمی خواهیم وارد بازی های رسانه ای شویم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست