• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۰۷
  • شناسه خبر: 33283

کلینیک تخصصی خواندن در زنجان راه اندازی می شود

کلینیک تخصصی خواندن به زودی در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان راه اندازی می‌شود و در این کلینیک مباحثی چون کتاب درمانی، مشاوره‌های خواندن، فلسفه برای کودک اجرا خواهیم شد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محمد رضاخانی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در کارگروه مشاوران تخصصی مرکز مشاوره سماح اظهار کرد: امروزه کتابخانه‌ به مثابه یک باشگاه اجتماعی فعال عمل می‌کند و تلاش می‌کنیم خدمات کتابخانه‌های‌ عمومی متناسب با نیازهای واقعی مردم بازطراحی شود

رضاخانی گفت: امروزه بیش از ۶۰ نوع خدمت در سطح کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود و این خدمات متناسب با نیازهای بروز و واقعی عموم مردم طراحی می‌شود.

وی افزود: حضور مشاوران و روانشناسان در کتابخانه‌های عمومی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی با محوریت خانواده و مهارت‌های زندگی مورد تقاضای مراجعین است و ایجاد کتابخانه‌های خانواده محور در دستور کار است.

رضا خانی با بیان اینکه به زودی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان «هدهد سفید» در زنجان آغاز به کار خواهد کرد گفت: ایجاد کتابخانه‌ کودک و نوجوان و کتابخانه‌ مادر و کودک در راستای ارائه خدمات مورد نیاز جامعه و برقراری عدالت فرهنگی مدنظر است و در حال حاضر برنامه‌های ویژه مادران و کودکان و کارگاه‌های هنری برای بانوان در کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.

وی گفت: بهترین راه مقابله با حواس پرتی انسان کتابخوانی است. مطالعات نشان می‌دهد اختلال خواندن و مشکلات توجه و تمرکز در امر خواندن افزایش داشته و در این راستا کلینیک تخصصی خواندن به زودی در کتابخانه عمومی سهروردی زنجان راه اندازی می‌شود و در این کلینیک مباحثی چون کتاب درمانی، مشاوره‌های خواندن، فلسفه برای کودک و… را اجرا خواهیم کرد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست