• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۱۳
  • شناسه خبر: 33396

زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی و بین‌المللی باشد

حیف است که استان زنجان فقط با صنایع دستی شناخته شود، استان زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی و بین‌المللی باشد.

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سیدرضا میرکریمی کارگردان فیلم سینمایی «نگهبان شب» در اکران اختصاصی این فیلم و آیین تجلیل از استاد علی‌اکبر اصانلو در زنجان اظهار کرد: به عنوان یک شهروند زنجانی که نگران آینده و سرنوشت شهرش بوده با مشاهده فعالیت یک تیم فرهنگی هنری خوب، دلسوز و روشن‌بین به نظر می‌رسد که اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

میرکریمی گفت: حیف است که استان زنجان فقط با صنایع دستی شناخته شود، استان زنجان می‌تواند مهد جشن‌های آیینی و ملی و بین‌المللی باشد.

وی افزود: یک شهر وقتی با تشخص شناخته می‌شود که افرادش احساس کنند به یک نسبتی به همدیگر وصل هستند و اتفاقات مختلف خاطراتی را می‌سازد که افراد را به هم وصل می‌کند و اگر وابستگی فرهنگی نباشد شهر فقط محل تجمع افراد تنهایی خواهد بود که افسرده و مایوس شده‌اند.

کارگردان فیلم “نگهبان شب” با اشاره به آیین تجلیل از علی‌اکبر اوصانلو گفت: به کسانی که خاطرات را تولید می‌کنند، قصه‌گو می‌گوییم و اینان کسانی هستند که قصه‌های مشترک را بازگو می‌کنند تا بدانیم چرا باید یکدیگر را دوست بداریم و قصه‌گوی خاطرات همدیگر باشیم. ما امروز به بهانه اکران فیلم «نگهبان شب» در کنار هم گرد آمدیم تا از کسی که ۵۰ و چند سال برای ما قصه گفته است، تقدیر کنیم.

 وی افزود: کاری که یک قصه‌گو می‌کند و حس نوع‌دوستی که برای وصل شهروندان یک جامعه انجام می‌دهد، در حکم ثروت معنوی است که با قصه‌گویی خود تولید و به جریان می‌اندازد که قابل اندازه‌گیری نیست.

میرکریمی با اشاره به قصه‌ها و سرگذشت‌ جوامع متمدن گفت: در این جوامع قصه‌گو‌ها هستند که در بزنگاه‌های سخت می‌تواند خوب عمل کند و به لحاظ تجربه معنوی می‌توانند انسان‌ساز باشند.افراد ثروتمند کسانی هستند که قصه‌های زیادی شنیده‌اند . در زندگی یک فرصت کوتاه برای زندگی کردن وجود دارد ولی قصه‌ها کمک می‌کنند که چندبار زندگی کنیم و تجربه مضاعف معنوی به‌دست آوریم.

گفتنی است؛ در مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «نگهبانِ شب» با حضور کارگردان فیلم؛ سیدرضا میرکریمی و پیشکسوتان و فعالان فرهنگی هنری استان در سینما بهمن زنجان از علی‌اکبر اوصانلو بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای تجلیل به عمل آمد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست