• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۴-۱۷
  • شناسه خبر: 33443

حذف محدودیت کاربری و طبقات برای ساختمان هایی که طراحی خاص دارند/ تردد وسائل نقلیه عمومی در پیاده راه الزامی به نظر می رسد

آیین نامه ای طراحی شده است که براساس آن اگر کسی زمین مناسب داشته باشد وطرح مناسبی برای آن داشته باشد که آن طرح، ساختمان را در کشور شاخص کند، محدودیت طبقات و کاربری برای آن نخواهیم داشت و مجوز برای آن ساختمان صادر خواهد ش ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در نشست خبری به مناسبت روز شهرداری ها و دهیاری ها اظهار کرد: برنامه ریزی های خوبی برای سال ۱۴۰۲ در شهرداری داریم که طبق برنامه های اعلام شده و راهبردهای شورای شهر پیش می رویم . روندی که در رشد بودجه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ داشتیم رشد بیش از دوبرابری بود و امسال با همان روند با رشد ۵۰درصدی در بودجه مواجه هستیم که با توجه به افزایش قیمت تمام شده کارها این رشد در بودجه لازم بود.

فیروزفر گفت: امسال برنامه تجمیع پروژه های خرد مناطق مختلف شهر را داشتیم مثلا در یک منطقه بیش از ۵ قرارداد خرد از یک نوع بود که امسال همه اینها تجمیع شد .

وی افزود: تعیین مشاورین و ناظرین برای مناطق شهری اقدام دیگری در شهرداری بود و ۴ مشاور برای مناطق ۴گانه تعیین شد که یک کنترل مضاعف بر نظارتها افزوده شد.

شهردار زنجان با اشاره به پروژه شهیدان کریمی نیز گفت: برای شروع عملیات اجرایی این پروژه مشکلی برای تعیین زمین برای استقرار تجهیزات کارگاهی داریم به این دلیل که زمینی که برای کارگاه پروژه شهیدان کریمی درنظر گرفته شده بود با درخواست مردم برای عدم استقرار این کارگاه در آن محل مواجه شد و در حال حاضر یک زمین از سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است که مکاتبات آن انجام شده و عملیات اجرایی این پروژه منوط به تامین این زمین و استقرار تجهیزات است و به محض حل این مشکل عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فیروزفر گفت: بعد ازمدتها شهرداری وارد ساماندهی زنجانرود شد که با مبلغ اولیه ۹۰ میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام خواهد شد . یکی از معضلات ورود فاضلاب به این مجموعه است که چون هنوز فاضلاب زنجان تکمیل نشده ورود فاضلاب به آنجا گریز ناپذیر است و یک کانال مطمئن برای مسیر انحرافی فاضلاب ایجاد خواهد شد که از حوزه زنجانرود از پل سیدمحمد شروع و تا پل میربهاء ادامه خواهد داشت که با احداث این کانال فاضلاب از این قسمت حذف می شود و با این پروژه یک تفرجگاه به شهر اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه سبزه میدان کارکردهای مختلفی دارد و در واگذاری غرفه های سبزه میدان با توجه به ماهیت گردشگری این پروژه، بهترین گزینه تبددیل این غرفه ها به فضای عرضه صنایع دستی است گفت: مذاکراتی در این خصوص با وزارت میراث فرهنگی داشته ایم که قرار بر این شده است با حمایت وزارت میراث فرهنگی واگذاری غرفه ها انجام شود و وزارتخانه حمایت مالی از برنده مناقصه این واگذاری خواهد کرد چون غرفه ها به صورت گروهی واگذارخواهند شد تا مدیریت منسجمی آن را اداره کند . منتظر قطعی شدن این حمایت مالی هستیم که به اسناد مناقصه اضافه شود . ۶۰ غرفه در سبزه میدان واگذار خواهد شد که ۳۰غرفه از آن اختصاص به صنایع دستی زنجان دارد و ۳۰ غرفه دیگر به صنایع دستی شهرهای دیگر اختصاص خواهد یافت.

فیروزفر در خصوص حمل و نقل عمومی هم گفت: سال گذشته توانستیم ۴۱ اتوبوس را خریداری کنیم که فعلا ۱۲ اتوبوس را تحویل گرفته ایم و برای ۲ ۹دستگاه دیگر هم منتظر اعلام وزرات کشور هستیم . ۳۶دستگاه مینی بوسی هم که قرارداد آن دراواخر ۱۴۰۰ بسته شد و یک ماه آینده وارد چرخه حمل و نقل شهری خواهد شد. همینطور ۲۵دستگاه ون نیز خریداری شده بود که ۸ دستگاه آن در حال جابجایی مسافر هستند.

وی در خصوص پارک بانوان غرب نیز گفت: این پارک به دلیل اینکه از اطراف اشراف دارد پارک خانواده است و اگر قرار بر پارک بانوان باشد نیاز به حصارهای بلند دارد که در حال حاضر انجام نشده است. اما پارک بانوان شرق یکی بی نظیرترین پارک های بانوان در کشور است و برای مدیریت داخل آن و اتفاقاتی که آنجا می افتد باید گفت که نیاز به پویش مردمی است تا هویت آنجا و همه مکانهای تفریحی و پارکها توسط خود مردم حفظ شود و ایجاد فرهنگ مراقبت باید توسط خود مردم باشد.

شهردار زنجان در خصوص شهر هوشمند نیز گفت: ۱۲شهرهوشمند درکشور هست که زنجان هم یکی از آنها است و یک ماه است که نرم افزار شهروند سپار شروع به کار کرده و تکمیل خواهدشد . در حوزه خدمات الکترونیک تقریباً به مرز نهایی رسیده ایم و تا یکسال آینده شهرهوشمند خواهیم بود.

وی در خصوص جمع آوری متکدیان نیز گفت:جمع آوری متکدیان قانون دارد و باید یک مجموعه همکاری کنند تا شهر از متکدیان خالی شود. در شهر مسئولیت جمع آوری و تعیین تکلیف متکدیان با کارگروهی است که ریاست آن با فرمانداری است و شهرداری فقط متکدیان بالای ۱۸ سال را می تواند جمع کند و زیر ۱۸ سال با بهزیستی است و پس از جمع آوری هم باید در اردوگاه تعیین تکلیف شوند. به طور مثال دو کودک در مقابل یک پاساژ تکدی گری می کردند که بعد از بررسی های ما معلوم شد مادر آنها در آن پاساژ مغازه دارد و وضع خوبی هم دارند.

وی با بیان اینکه باید چرخه جمع آوری متکدیان کامل اجرا شود افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از یک هزار و ۲۰۰ متکدی در شهر جمع آوری شد که تعداد بسیاری از آنها دوباره برگشتند و تا این چرخه و تعیین تکلیف آنها درست انجام نشود نتیجه نخواهد داشت .

شهردار زنجان درخصوص زباله گردها نیز گفت: طبق قانون زباله ای که درخانه ها است جزء اموال شهرداری است و شهرداری قانوناً می تواند علیه زباله گردها اقدام کند ولی از لحاظ اجتماعی این کار ممکن نیست. دومین مسیر پیدا کردن شغل برای زباله گردها است؛ چندین بار برای آنها کار پیدا کرده ایم که قبول نکرده اند و گفته اند زباله گردی را انتخاب می کنم . ولی راه حل دیگر این است که میزان زباله های خشک را در معابر صفر کنیم و از محل خانه ها جمع آوری شود و مردم تفکیک را ازخانه انجام دهند که بصورت الکترونیک با نرم افزار “بهروب” می توانند زباله را در خانه تحویل دهند و بلافاصله حساب کاربری آنها شارژ شود.

فیروزفر در خصوص پله های برقی نیز گفت: در ۳ نقطه شهر پله برقی و ۲نقطه نیز آسانسور در نظر گرفته شده بود که بلافاصله بعد از نصب، تجهیزات آن دزدیده شد و چیزی به نام آسانسور برای ما نمانده است در حالی که هزینه ایجاد آنها برای ما کمتر از تامین تجهیزاتی است که دزدیده شده است. اما برای پل ها و پله های برقی قرار بر این شده که کانکسی در نظر گرفته شود که برنده آن از پله برقی هم نگهداری کند و اسناد آن نیز اماده بارگذاری است.

شهردار زنجان با اشاره به معماری و طراحی پروژ های خاص نیز گفت: آیین نامه ای طراحی شده است که براساس آن اگر کسی زمین مناسب داشته باشد و طرح مناسبی برای آن داشته باشد که آن طرح ساختمان را در کشور شاخص کند، محدودیت طبقات و کاربری برای آن نخواهیم داشت و مجوز برای آن ساختمان صادر خواهد شد .

وی درخصوص پیاده راه سبزه میدان نیز گفت: در برخی مسائل باید افراد متخصص آن حوزه به اجماع برسند که یکی از آنها ترافیک است . آخرین نظر مشاورین تخصصی این است که تردد وسایل نقیله عمومی در پیاده راه الزمی است و وقتی نظر مشاورین این است نمی توانیم جلوی آن سفت و سخت بایستیم .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست