• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۵-۱۶
  • شناسه خبر: 34066

در مورد حجاب قانون داریم نباید منتظر تصویب قانون جدید باشیم/ در اجرای قوانین حجاب هیچ کس به وظایفش عمل نکرده است

اینکه بخواهیم قانون را به روز‌رسانی کنیم ایرادی ندارد ،اما نباید ما منتظرتصویب این قانون باشیم . در حال حاضر قانون در کشور وجود دارد و وزرای آموزش عالی و آموزش و پروررش از ۴۰ سال پیش تا الان باید جواب دهد که در خصوص قوا ...


به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مرحله حساسی چه از نظر پیشرفت‌هایی که در طول این چهل و چند سال داشته و چه از نظر اصرار دشمنان برای جلوگیری از این پیشرفت‌ها قرار دارد.

مصدق با اشاره به اینکه امسال انتخابات بزرگی در پیش داریم گفت: امروز اتاق فکر دشمن در حال برنامه‌ریزی برای دو قطبی سازی در کشور است و در تلاش است تا بین سه قوه اختلاف‌افکنی کند ،اما همه ما باید حواسمان جمع باشد که در زمین دشمن بازی نکنیم. دشمن هر روز یک بهانه درست می‌کند که قوه قضاییه و دولت را درگیر کند.

وی افزود: سال گذشته یک سال متفاوت برای کشور بود و مسائلی همچون اغتشاشات برای قوه قضاییه پیش آمد اما خداوند را شاکریم که با تأصی از رهنمود های مقام معظم رهبری عزتمندانه از این قضیه عبور کردیم و دشمن نیز ازاغتشاشات ناامید شد.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروزمجلس را درگیر کرده‌ است برخورد با بی‌حجابی است که اعتراف می کنم در خصوص حجاب در این چهل و چند سال همه ما کوتاهی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به اینکه از سال ۶۴ به بعد در مورد بی حجابی قانون داریم گفت: از سال ۷۶ هم ۹ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را در این خصوص داریم. ضمن اینکه موارد مربوط به ضوابط و تخلفات پوشش در آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلف به تصویب رسیده است و اینگونه نیست که در مورد حجاب قانون نداشته باشیم .

وی افزود: اینکه بخواهیم قانون را به روز‌رسانی کنیم ایرادی ندارد و از دولت و مجلس و قوه قضاییه تشکر می‌کنم تا لایحه به نتیجه برسد اما نباید ما منتظرتصویب این قانون باشیم . در حال حاضر قانون در کشور وجود دارد و وزرای آموزش عالی و آموزش و پروررش از ۴۰ سال پیش تا الان باید جواب دهد که در خصوص قوانین حجاب چه کرده اند؟در حالی که این قوانین برخوردی نبود بلکه پیشگیرانه بود که باید گزارش کنند برای پیشگیری چه کرده اند؟ هیچ کس به و ظایفش عمل نکرده است.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر در این۴۰ سال به قوانین عمل می شد و فضای فرهنگی آماده بود امروز خود مردم فضای امر به معروف را ایجاد می کردند و تذکر می داند و نیازی به اقدام نیروی انتظامی نبود .

حجت‌الاسلام مصدق با اشاره به اینکه زمانی موفق هستیم که کاری کنیم خود مردم حجاب را مراعات کنند گفت: چون مردم ما متدین و ایثارگرهستند همانطور که جنگ را مدیریت کردند و امروز دشمن دارد از موضوع حجاب مسئله بزرگی درست می کند که باید حواسمان جمع باشد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین علی فرجی بر حق به عنوان رئیس کل دادگستری استان زنجان معرفی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرجی برحق از قضات برجسته آذربایجان شرقی بوده و پیش از این ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان شرقی و رئیس دادگاه ویژه روحانیت آذربایجان شرقی را برعهده داشته است.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست