• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۷-۰۹
  • شناسه خبر: 34816

۲۷۰ روستای استان زنجان هنوز گاز ندارند

در حال حاضر ۲۷۰ روستای استان زنجان از گاز طبیعی برخوردار نیستند و هنوز ۱۳ هزار خانوار روستایی و حاشیه نشین برای پخت و پز و گرمایش از نفت سفید استفاده می‌کنند.

حمید حبیبی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زنجان در گفتگو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی اظهار کرد: نفت سفید مورد نیاز ۱۳ هزار خانوار روستایی در استان به طور کامل تامین شده است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حبیبی گفت: در حال حاضر ۲۷۰ روستای استان زنجان از گاز طبیعی برخوردار نیستند و هنوز ۱۳ هزار خانوار روستایی و حاشیه نشین برای پخت و پز و گرمایش از نفت سفید استفاده می‌کنند.

وی افزود: در فصل بهار، تابستان سهمیه‌های نفت سفید اعلام و خانوارها سوخت دریافت کرده‌اند اما برای ۶ ماه دوم سال که بخاری‌ها نیز روشن می‌شود و نیازمند گرمایش هستیم در ابتدای مهر ماه سهمیه ۱۰۰۰ لیتر برای خانوار‌ها در نظر گرفته می‌شود.

حبیبی گفت: سوخت در استان به طور کامل تامین است و هیچگونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد و همچنین نفت سفید مورد نیاز خانوار‌های روستایی محاسبه و براورد و در انبار‌ها ذخیره شده است.بنابراین سهمیه سالانه نفت سفید این تعداد خانوار محروم از گاز طبیعی، قبل از فصل سرما تامین و در صورت مسدود شدن راه های روستایی بر اثر بارش برف، مشکلی ایجاد نخواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه در صورت نیاز، باز هم نفت سفید برای خانوارهای ذکر شده ارسال می‌شود گفت: توزیع نفت سفید در روستاهای استان به صورت الکترونیکی انجام و سهمیه سالانه هر خانوار در کارت بانکی آنان شارژ می‌شود.

خبرنگار-سمیه مصطفوی

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست