• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۸-۰۷
  • شناسه خبر: 35400

در صورت الحاق به محدوده شهر الزامات قانونی در حوزه شهری باید مد نظر قرار بگیرد

این الحاق به محدوده شهر با توجه به الزامات خاص زمانی و سیاستهای دولت در حوزه مسکن دار کردن مردم است، صورت می گیرد در هرصورت این الزامات بالادستی موجود است و باید این قوانین هم اگر در صورت الحاق به محدوده و تفکیک مد نظر ...

به گزارش « پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» علیرضا فیروزفر شهردار زنجان در کارگروه امور زیربنایی استان زنجان با بیان اینکه در حوزه شهر و شهرداری قوانین بالادستی داریم گفت: آخرین سند هم طرح جامع شهر زنجان است که در افق سال ۱۴۱۰ و تا جمعیت ۸۰۰ هزار نفر، محدوده شهر را بسته است.

فیروزفر گفت: با توجه به سند بالادستی طرح جامع شهر زنجان که تصویب شده و ملاک عمل شهرداری و شورای شهر است، باید موضع شهرداری زنجان این باشد که الحاق به محدوده صورت نگیرد.ولی اگر بحث الحاق باشد درخواست ما این ست که این موارد الزام قانونی مد نظر قرار بگیرد.

وی افزود: طبق قانون بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، در هرگونه الحاق و تفکیک به محدوده شهر، ۲۵درصد از زمین ها برای کاربری های عمومی است و از ۲۵ درصد از زمین های تجاری و مسکونی هم برای امورات شهری است . اگر فقط الحاق به محدوده باشد، تبصره ۴ قانون تعیین تکلیف اراضی هم ۲۰درصد حداقل اراضی را مربوط به حوزه شهری دانسته است .

شهردار زنجان گفت: در هر حال این الحاق به محدوده شهر با توجه به الزامات خاص زمانی و سیاستهای دولت در حوزه مسکن دار کردن مردم است دارد صورت می گیرد و اگر با این الحاقات قرار است سندهای بالادستی را کنار بگذاریم در هرصورت این الزامات بالادستی موجود است و باید این قوانین هم اگر در صورت الحاق به محدوده و تفکیک مد نظر قرار بگیرد .

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست