• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۰۷
  • شناسه خبر: 35762

شاهد بودیم کسانی که یک ساعت هم در حوزه تولید نبوده اند ولی برای تولید کشور تصمیم می گیرند/ در همین شرایط هم ما میتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم

شاهد بودیم کسانی که یک ساعت هم در حوزه تولید نبوده اند ولی برای تولید کشور تصمیم می گیرند که البته امیدواریم با جوان گرایی و تغییراتی که ایجاد شده شرایط هم عوض شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» محسن سهندی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در جریان اردوی رسانه‌ای راویان پیشرفت و بازدید از شرکت نخ تایر صبا با بیان اینکه معرفی مظاهر پیشرفت از دو منظر دارای اهمیت است اظهار کرد: یمعرفی مظاهر پیشرفت نقطه امیدواری و امیدآفرینی است چون بسیاری از مردم اطلاع چندانی از آنها ندارند.

سهندی گفت: مسئله دوم اصل قدرت نرم اقتصادی است که از باب کمک بسیج به تولید و پیشرفت و همینطور داشتن قدرالسهم در اقتصاد بین الملل قابل اهمیت است چرا که تولید کنندگان افسران کار کشته جبهه اقتصاد هستند.

وی افزود: رسانه های می توانند مشکلات تولید کنندگان را مطرح و در جهت رشد و توسعه بخش اقتصاد کشور از متولیان مطالبه گری کنند.

حسین صنعان، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر صبا) هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف صنعت کشور ایجاد اشتغال است که باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود گفت: رشد تولید و ایجاد اشتغال یکی از تاکیدات مهم رهبر انقلاب است ولی متاسفانه برخی سازمانها فقط به شعار بسنده کرده اند در حالی که وقتی شعارها عملیاتی شود تولید کشور شکوفا خواهد شد.

صنعان گفت: گرچه تحریم ها تولیدکنندگان را در شرایط دشواری قرار داد، ولی به جرأت می توان گفت فکر و ذهن کارشناسان و مهندسین ما بسیار باز است و در مذاکرات مختلف به دلیل قدرت تحلیل و ارائه راهکاری که تحت این شرایط به دست آورده اند همیشه بالاتر از کارشناسان کشورهای دیگر هستند.

وی با بیان اینکه این شرکت قبل از سال ۹۰ ورشکسته بود و با همت و فکر و مدیریت جدید توانستیم آن را احیا کنیم گفت: زحمت بسیاری در درحوزه های مختلف کشیده شد و تمام زیرساختها پی ریزی و مدیریت شد که سال ۹۵ به بهره برداری و به سود خالص و سهم ۳۰درصدی به ۸۰ درصد رسید و تبدیل به بزرگترین تولید کننده در خاورمیانه شدیم.

صنعان با بیان اینکه درحال حاضر ۷۰۰ نفر به طور مستقیم در این شرکت مشغول به کار هستند گفت: در بین ۳۸۰ شرکت شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی)تنها شرکتی که سه پروژه در سه سال اجرا کرد نخ تایر صبا بود.

صنعان با بیان اینکه براساس راهبردهایی که در نظر داشتیم طرح های توسعه ای انجام شد که توانست ۱۵ سال این شرکت را جلو ببرد گفت: درحالی که ۸۰ درصد مواد اولیه وارداتی بود تنهامجموعه ای که توانست صنعت تایر کشور را سرپا نگه دارد نخ تایر صبا بود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد سهم بازار داخل را داریم، ظرفیت تولید اسمی نخ نایلون یا پارچه منسوج استخوان بندی در شرکت نخ تایر صبا را ۴۳ هزار تن عنوان کرد و گفت: مصرف کشور ۱۸ هزار تن است و ما ۳ برابر مازاد ظرفیت تولید در کشور داریم. ضمن اینکه ۵۰درصد سهم بازار داخل در تولید ایربگ(کیسه هوا) خودرو را دارا هستیم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر صبا) افزود: انتظار داریم توجه مسئولین به صنعت کشور در حد شعار نباشد و از نزدیک بیایند و ببینند که چه زحمتی کشیده می شود.

وی بااشاره به مشکلات فروش محصولات ایرانی در بازار نیزگفت: وظیفه مردم این است که از محصول داخلی حمایت کنند، شاید در ابتدا مشکلاتی داشته باشد ولی به تدریج میتوان به بهتر شدن محصولات کمک کرد.

حسین صنعان با اشاره به اینکه باید در انتسابات وسواس داشت تا افراد متخصص در مسند باشند گفت: تصمیم گیرندگان در وزارت صمت و یا در هر حوزه دیگری باید حداقل یک سال در کارخانه ای باشند و تولید را از نزدیک دیده باشند، ولی شاهد بودیم کسانی که یک ساعت هم در حوزه تولید نبوده اند ولی برای تولید کشور تصمیم می گیرند که البته امیدواریم با جوان گرایی و تغییراتی که ایجاد شده شرایط هم عوض شود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ‌تایر صبا) تاکید کرد: ما معتقدیم در همین شرایط هم ما میتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم چون مردم و متخصصین ما پتانسیل این را دارند که به مراحل بالایی ارز تولید و صنعت در دنیا برسیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست