• تاریخ: ۱۴۰۲-۰۹-۲۸
  • شناسه خبر: 36128

پیش بینی زمان مشخص برای بهره برداری از زمین های شهرک های صنعتی در برنامه هفتم توسعه

در برنامه هفتم توسعه مدت زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این زمین‌های شهرک های صنعتی پیش‌بینی شده و در صورتی که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسد، خلع ید می‌شوند و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملّت درباره سوداگری زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: وضعیت شهرک‌های صنعتی به سه دسته تقسیم می‌شود؛ در برخی از کلانشهرها با کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی روبه‌رو هستیم و فقط زمین‌های موجود خرید و فروش می‌شوند.دومین گروه مربوط به شهرک‌های صنعتی موجود در مراکز استان‌ها است که قیمت زمین در این شهرک‌ها گرانتر بوده و به صورت مناقصه واگذار می‌شود و در واقع سوداگری و دلالی در این بخش صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برخی افراد این زمین‌ها را دریافت و احتکار می‌کنند یا سوله می‌سازنند و اجاره می‌دهند و با هدف افزایش قیمت بدون استفاده آن‌ها را نگه می‌دارند.

وی افزود: سومین گروه مربوط به شهرک‌های صنعتی است که در کلانشهرها و مراکز استان‌ها نیستند، در این شهرک‌ها با مشکل زمین و سوداگری‌های مربوط به آن روبه‌رو نیستیم و سرمایه‌گذاران به راحتی می‌توانند در این شهرک‌ها سرمایه‌گذاری کنند و قیمت زمین نیز براساس فرمول‌های مشخص تعیین می‌شود.

طاهری درباره راهکار رفع مشکلات زمین در شهرک‌های صنعتی موجود در مراکز استان‌ها نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه مدت زمان مشخصی برای بهره‌برداری از این زمین‌ها پیش‌بینی شده و در صورتی که این زمین‌ها به بهره‌برداری نرسد، خلع ید می‌شوند و به فرد دیگری واگذار می‌شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست