• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۰
  • شناسه خبر: 36402

قرق چمن سلطانیه امسال هم ادامه خواهد داشت/ قرق شکنی در محدوده چمن سلطانیه نداریم

اویل شروع فصل چرا، یکی دو مورد عدم رعایت قرق صورت گرفت ولی برخورد قاطع و شدیدی انجام شد و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد. ولی قرق چمن سلطانیه با هماهنگی رئیس کل دادگستری صورت گرفته است و الان قرق شکنی در محدوده چمن سلطان ...

فضل‌الله دوست محمدی، رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» اظهار کرد: وضعیت چمن سلطانیه نسبت یه سال گذشته باتوجه به بارندگی هایی که امسال در فروردین و اردیبهشت و خرداد داشتیم بهتر شده است.

دوست محمدی گفت: در کارگروه احیای چمن سلطانیه که به ریاست فرمانداری سلطانیه برگزار شد نیز قرار شد این چمن قرق شود و باتوجه به قرقی که صورت گرفته و بذرریزی مناسبی که به خاطر قرق در چمن سلطانیه انجام شده، اگر بارندگی های زمستانی خوبی داشته باشیم سال بعد هم وضعیت چمن بهترخواهد شد و بذرهای چمن رشد خواهد کرد.

وی در خصوص عدم رعایت قرق نیز گفت: اویل شروع فصل چرا، یکی دو مورد عدم رعایت قرق صورت گرفت ولی برخورد قاطع و شدیدی صورت گرفت و پرونده تخلف برای آنها تشکیل شد. ولی قرق چمن سلطانیه چون با هماهنگی رئیس کل دادگستری صورت گرفته است و با حمایت فرمانداری انجام میشود و باتوجه به کلاسهای توجیهی که در روستاها برگزار شد، آنهاهم همراهی کردند و قرق صورت گرفت، الان قرق شکنی در محدوده چمن سلطانیه نداریم.

رئیس اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه هفدهمین کارگروه احیای چمن سلطانیه که اخیراً برگزار شد دو مصوبه اصلی داشت گفت: یکی از این مصوبات باز کردن مسیرآب های سطحی که از طرف ویر می آید و دیگری مسیر سیاه سره که به طول ۱۵۰۰ متر قبلا بازشده بود. با بازشدن این دو مسیر آب هایی که داخل چمن نمی آمد و توسط مردم استفاده می شد به چمن سلطانیه می رسد که وضعیت چمن را بهتر می کند.

وی افزود: مصوبه بعدی هم این بود که قرق چمن در سال زراعی امسال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

دوست محمودی گفت: مساحت چمن سلطانیه که در نقشه ثبت شده است ۱هزار و ۳۰۴ هکتار است که در اختیار منابع طبیعی است و رسیدگی می شود.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست