• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۱
  • شناسه خبر: 36423

آقای رئیس جمهور سلام؛ به مدیرانتان بفرمایید پاسخگو باشند!/رئیس جمهور از رسانه‌ها حمایت کند

بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان زنجان بخش بزرگی از وقتشان را در پلیس فتا، کلانتری ها، دادسرا و دادگاه می گذرانند تا به شکایت های پی در پی دولتمردان آقای رئیسی پاسخ بدهند.

پیام ملّت – دومین سفر آقای رئیس جمهور روز شنبه ۱۶ دی ماه به استان زنجان اتفاق خواهد افتاد و رئیس جمهور قرار است در سی امین اجلاس سراسری نماز شرکت و سخنرانی کند.

سفر مقامات به شهرها و استانها سبب تحرک بخش های مختلف جامعه برای طرح مشکلات و مسائل گوناگون و منحصر به نیازهای هر بخش می‌شود تا با طرح موضوعات بلکه مسیری برای رفع مشکلات بیابند.

عده ای برای مشکل مسکن ملی ، عده ای برای مسائل صنفی معلمان، مسائل صنفی بازنشستگان، مسائل صنفی پرستاران، مسائل شرکت ها و موسسات مالی و شرکت های سهامی و … جمع می شوند و نامه نگاری می کنند و … تا فریادشان را به گوش دولتمردانشان برسانند.

پاسخگو نبودن بخش بزرگی از مدیران استان زنجان به افکار عمومی و رسانه ها یکی از چالش های مهم در استان زنجان است.

دولتمردان زنجانی دو نگاه به افکار عمومی دارند؛ اول اینکه یا باوری به افکار عمومی ندارند و دوم اینکه شناختی از جامعه و اقتضائات آن ندارند و البته ممکن است هر دو روی این سکه صادق باشد.

طی دو سال گذشته تعداد زیادی از دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی برای فرار از پاسخگویی به رسانه ها و در نهایت اقناع افکار عمومی به قوه قهریه و تهدید و تحدید متوسل شده اند و راه کلانتری و دادسرا و دادگاه را در پیش گرفته اند.

بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان زنجان بخش بزرگی از وقتشان را در پلیس فتا، کلانتری ها، دادسرا و دادگاه می گذرانند تا به شکایت های پی در پی دولتمردان آقای رئیسی پاسخ بدهند.

دولت و شخص رئیس جمهور در ابتدای فعالیت صریح ادعا کردند در این دولت از هیچ رسانه ای شکایت نخواهند کرد اما این اتفاق در استان زنجان فعلا در حد یک شعار بی مصرف باقی مانده است.

آقای افشارچی استاندار زنجان به دفعات متعدد تکرار کرده‌اند که رسانه‌ها مدیران را ملزم به پاسخگویی کنند اما ظاهرا سمبه مدیران قدرتمندتر از دستور نماینده عالی دولت است.

و اما ساده و صریح بگوییم؛ آقای رئیس جمهور!

پاسخ انتقاد رسانه ها و اقناع افکار عمومی از دریچه پاسخگویی عاقلانه و عالمانه میسر می‌شود و ابزار تهدید و تحدید بغرنج کردن فضای عمومی علیه دولت و حاکمیت است.

انتظار جامعه رسانه ای استان زنجان این است فضای آرام برای پاسخگویی مدیران به جامعه و افکار عمومی میسر و مقدور شود و اگر این فضای پاسخگویی منطقی برای رسانه ها و اقناع عمومی فراهم نشود دولت بازنده یک بازی خطرناک خواهد شد.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست