• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۴
  • شناسه خبر: 36493

نماز با خطر کاهلی مواجه است/ آسیب شناسی در نماز نسل نو، هدف سی امین اجلاس سراسری نماز

هدف اصلی از برگزاری اجلاس سی ام مطالعات و آسیب شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است که ببینیم دستگاه هایی که در کشور از منابع ملی استفاده می کنند در رسالتی که در آموزش و تربیت نسل نو برعهده ...

به گزارش «پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» سیداحمد زرهاری قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در نشست خبری در آستانه اجلاس سراسری نماز در زنجان اظهار کرد: ستاد اقامه نماز تا کنون ۲۹ اجلاس برگزار کرده و سی امین اجلاس نیز با پیام رهبری و سخنرانی رییس جمهور شنبه ۱۶ دی در زنجان برگزار خواهد شد.

زرهاری با بیان اینکه ۳۳سال پیش ستاد اقامه نماز ذیل رهنمودهای رهبری آغاز به کار کرد گفت: هدف عالی این ستاد، ترویج فرهنگ و معارف نماز و برانگیختن آحاد جامعه برای اقامه این فریضه است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز، نگاه آسیب شناسانه در موضوع اقامه نماز انجام داده است و ابن نگاه هرسال در حال تکمیل شدن است.

زرهاری با بیان اینکه ۲هزار و ۷٠٠ نمازخانه در راه های مواصلاتی کشور ابجاد شده و این نهضت نمازخانه سازی کماکان ادامه دارد گفت: در حاشیه این اجلاس نیز برخی نمازخانه ها در اطراف زنجان افتتاح خواهد شد.

زرهاری با اشاره به اینکه کار ستاد اقامه نماز کار اجرایی نیست و سیاستگذار و هدایتگر و ارزیابی است گفت: امسال هم نتایج ارزیابی های انجام شده در اجلاس نماز اعلام خواهد شد ضمن اینکه عملکرد سال ۱۴٠۲دستگاه ها نیز در حال ارزیابی است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری اجلاس سی ام مطالعات و آسیب شناسی در حوزه نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه است گفت: هدف ما این است که ببینیم دستگاه هایی که در کشور از منابع ملی استفاده می کنند در رسالتی که در آموزش و تربیت نسل نو برعهده دارند چه مشکلاتی دارند و چه وظایف و رسالتهایی دارند و چه طرح و برنامه ای در افق ۵ساله ارائه می کنند.

زرهاری گفت: ستاد اقامه نماز یک سند تحول و برنامه ۲٠ ساله تنظیم کرده و و رسالت هر استان و هر دستگاه تدوین برنامه ۵ساله است که در اجلاس پیش رو از تعدادی از این برنامه های ۵ ساله رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۸٠ هزار مسجد در کشور وجود دارد که این تعداد برای جمعیت نزدیک به ۹٠ میلیون نفری ایران کم است گفت: در بافت های قدیم تراکم مساحد را داریم در حالی که در شهرک های جدید مسجد ایجاد نشده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به نیمه فعال و غیرفعال بودن یک سوم مساجد کشور افزود: در شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی برای ساماندهی مساجد در حال تنظیم است.

زرهاری گفت: در ستاد اقامه نماز دو هدف کلان داریم که اولی نگاه آسیب شناسانه به کارنامه وضع پیشین و هدف دوم انگیزشی و آماده کردن دولت و خیرین و مدارس و حوزه و دانشگاه ها و برای فرهنگ سازی و بسترسازی برای اقامه نماز است.

زرهاری در خصوص ارزیابی از عملکرد ستاد اقامه نماز و اجلاس نماز گفت: اگر احساس میکردیم که به تمام وظایف خود عمل کردیم و به نتایج مطلوب رسیده ایم پیشنهاد انحلال خود را می دادیم، ولی با ارفاق نمره قبولی به خود می دهیم.
قائم مقام ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه نماز همیشه با خطر کاهلی مواجه است گفت: احساس میکنیم در خصوص نماز کاهلی وجود دارد و به دنبال ایجاد انگیزه برای اقامه نماز هستیم.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست