• تاریخ: ۱۴۰۲-۱۰-۱۵
  • شناسه خبر: 36505

تایید صلاحیت ۲۱۸ نفر از داوطلبان حوزه های انتخابیه استان زنجان/ همه نمایندگان فعلی استان تایید صلاحیت شدند

از ۳۵۱ داوطلبی که از حوزه های انتخابیه استان زنجان، پرونده آنها در هیات نظارت بررسی شده است؛ ۲۱۸ نفر تایید شده و ۱۰۷ نفر رد صلاحیت شدند

به گزارش«پایگاه خبری-تحلیلی پیام ملّت» و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، ابوالفضل رفیعی رئیس ستاد انتخابات استان زنجان اظهار کرد: با پایان فرایند زمانی بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات مرکزی نظارت، نتایج بررسی هیات نظارت بر انتخابات درباره صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از امروز اعلام می شود.

رفیعی گفت: تعداد تایید صلاحیت شدگان نسبت به دوره قبل از رشد ۲۳ درصدی برخورد است و از پرونده ۳۵۱ داوطلبی که از حوزه های انتخابیه استان زنجان، پرونده آنها در هیات نظارت بررسی شده است؛ ۲۱۸ نفر تایید شده و ۱۰۷ نفر رد صلاحیت شدند.

وی افزود : همچنین صلاحیت ۲۴ نفر به علت مدارک ناقص از سوی هیئت نظارت استان از ادامه فرآیند داوطلبی مجلس شورای اسلامی حذف شده اند و دو نفر دیگر عدم احراز شده اند.

رفیعی با بیان اینکه در مجموع صلاحیت ۶۲ درصد داوطلبان استان در هیئت نظارت تایید و ۳۰ درصد نیز رد صلاحیت شده اند، گفت: نتایج بررسی صلاحیت ها، طی روزهای جمعه ۱۵ و شنبه ۱۶ دی ماه از طریق فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه به داوطلبان ابلاغ می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان تاکید کرد: داوطلبانی که در این مرحله تایید نشدند، به مدت ۳ روز از یکشنبه ۱۷ تا سه شنبه ۱۹ دی ماه فرصت دارند تا اعتراض خود را ثبت کنند.

رفیعی گفت: ثبت اعتراض مجدد در سامانه وزارت کشور صورت خواهد گرفت و شورای نگهبان طبق قانون ۳۰ روز مهلت دارد به شکایت این دسته از داوطلبان رسیدگی کند که از روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه تا ۱۹بهمن ماه خواهد بود.

گفتنی است؛ از افراد شاخص تایید شده در مرحله هیات نظارت، همه نمایندگان فعلی استان، محمد اسماعیلی، سعداله نصیری قیداری، انسیه ابوبصیری، حجت الاسلام علی باقری(مدیرکل اسبق اوقاف) ۶- امیر نظری، محسن علیمردانی هستند.

همچنین صلاحیت مجتبی نوری و نبی الله محمدی توسط هیات مرکزی نظارت در حوزه انتخابيه زنجان و طارم تایید شد.

رضا عسگری و باب الله فتحی فرمانداران سابق زنجان و ایجرود که برای شرکت در انتخابات مجلس کاندید شده بودند رد صلاحیت شدند.

نام:

ایمیل:

نظر:

لطفا توجه داشته باشید: نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت نمایش داده خواهد شد و نیازی به ارسال مجدد نظر شما نیست